Back-ups maken met Acronis true image 2009 hoe en wat?

• Onderwerp starter Onderwerp starter smek
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

smek

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2010
Sinds enige tijd heb ik Acronis true image 2009 home in mijn bezit alleen heb ik er nog nooit iets mee gedaan. Nu wil ik eigenlijk mijn zaakjes goed op orde krijgen en wil ik regelmatig back-ups gaan maken. Acronis heeft nogal wat functionaliteit en ik weet niet wat ik nu het beste kan doen.

Het beste kan ik een back-up maken op andere media dan mijn systeem waar ik de back-up van maak lijkt mij (of in ieder geval een andere schijf). Nu heb ik twee externe harde schijven waar ik wat minder goede ervaringen mee heb. de partities op deze schijven werden ineens niet door het besturingssysteem herkent. Daar durf ik eigenlijk niet zo op te vertrouwen.

Ook heb ik een tweede partitie op mijn harde schijf. Kan ik hier misschien naar back-uppen? Het gevaar is dan wel dat als de hele harde kapot gaat ik nog alles kwijt ben. Kortom wie kan mij hierover adviseren?

Vast bedankt!

de partities op deze schijven werden ineens niet door het besturingssysteem herkent. Daar durf ik eigenlijk niet zo op te vertrouwen.

Tja...dát is jouw probleem. natuurlijk kun je beter naar een externe HD backuppen. Koop een goedkope kleine en gebruik 'm alleen voor backup en waardevolle bestanden en gebruik 'm zo weinig mogelijk. Laat 'm iig niet permanent aan een PC hangen want daarvoor zijn ze niet geschikt en bij ongelukken, virussen e.d. met de PC kan de partitie van de externe HD corrupt raken.

Heb je die brakke HD's wel eens een een low format gegeven? Welk merk waren ze?

Laatst bewerkt:
Het veiligst is uiteraard een extern medium.
Maar met Acronis kun je op je huidige schijf een "secure zone" aanmaken die niet door windows gezien wordt.
Dus kan windows of aanverwante rotzooi (denk aan virussen, hoax, malware etc.) de veilige zone niet benaderen.
Maak hem groot genoeg en zet daarop een image van je hele schijf.
Zorg dat je Acronis startup recovery manager activeerd.
Bij een crash is het hele handeltje op een zeer eenvoudige wijze weer terug te zetten door bij het opstarten voor F11 te kiezen en recover.
Een werkelijk fantastisch progamma, wat tot op heden alles gedaan heeft wat ik ervan verwacht heb. (ben inmiddels wel bezig met versie11.0)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan