Backcolor tekstvakken van een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcotica

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2007
Hallo forum leden,

Ik heb een formulier met daarin uitsluitend tekstvakken. Deze tekstvakken zijn numeriek(€):
Of ingevuld of Leeg. Deze tekstvakken zijn statisch dus hoeven/kunnen niet ingevuld worden.
Nu is het de bedoeling daar waar geen waarde in staat of de waarde is 0 dat het tekstvak dan uitgegrijst wordt of een grijze backcolor krijgt. Dit geldt dus voor alle tekstvakken op dit formulier.
Ik heb heb de forum al rond geneusd, maar helaas zijn de vele oplossing uitsluiten per tekstvak gericht, maar niet voor een geheel formulier. Hoe kan ik dit het makkelijkst maken zonder dat ik voor elke tekstvak separaat een VBA-code moet maken.

Alvast bedankt voor jullie genomen moeite (om te lezen).

Mvg

Marco

Jammer genoeg bestaat er ook geen oplossing op formulier niveau; daarom vind je alleen maar oplossing die per tekstvak werken. En al ga je in het hele universum kijken, dan nog zul je alleen oplossingen vinden die per tekstvak moeten worden toegepast. Neemt niet weg dat je wel degelijk vrij simpel en snel een oplossing kunt verzinnen. Bijvoorbeeld via <Voorwaardelijke Opmaak>, een oplossing die prima werkt op... jawel, tekstvakken! En die, eenmaal toegepast op één tekstvak, met <Opmaak kopiëren en plakken> (de beroemde opmaakkwast) heel snel op de andere tekstvakken is over te brengen.

Wil je het via VBA oplossen, dan raad ik je een loop aan die alle tekstvakken doorloopt, en afhankelijk van de inhoud de kleur aanpast. Maar dat kost heel wat meer tijd (het schrijven) dan V.O.

AAARRRRGGGGHHH.
Dat ik daar zelf niet ben achter gekomen zeg. Echt super oplossing hiervoor.
Thnx mate.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan