Backdoor.Coreflood

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Kaman

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2003
Toen ik vanmorgen m'n PC aanzette, kreeg ik een melding van Norton dat er een Trojan was gevonden: Backdoor.Coreflood.
Deze Trojan zat in een .dll van Windows, waardoor Norton hem niet maarzo kon verwijderen.

Ik heb op de Symantec site gezocht, en daar werd gezegd dat ik in de Safe mode moest opstarten en dan een scan uitvoeren.

Dat heb ik inmiddels gedaan, maar nu vindt Norton het virus niet!

Weet iemand een manier om eraf te komen??? (behalve format C: :( )

Voor WinME en WinXP, hebt je systeemherstel uitgezet, bij het scannen in veilige modus?
Staat Norton wel ingestelt om alle files te scannen?

Click Start, and then click Run. (The Run dialog box appears.)
Type regedit, and then click OK. (The Registry Editor opens.)
Navigate to the key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

In the right pane, delete the value that refers to the filename detected as Backdoor.Coreflood.

Exit the Registry Editor.
Bron;
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.coreflood.html

Het bovenstaande geprobeerd?

- Het is WinXP en ik heb systeemherstel uitgezet.
- Voor zover ik weet, scant Norton alles.
- De registry edit heb ik nog niet gedaan, omdat ze zeiden dat het na de scan moest gebeuren.
- Ik zal zo ff rebooten en kijken welke dll het is

Bedankt voor de snelle reacties iig.

Edit:
Heb net ff opnieuw opgestart, voor die dll, en toen kwam Norton niet meer met een melding! Beetje raar, omdat er dus geen virussen waren gevonden bij de scan.
Maar het lijkt alsof ik er nu af ben. Ik heb ook niks wat met Backdoor of Coreflood te maken heeft in m'n registry staan.

:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb deze virus ook en bij mij wil die echt niet weg!

Heb mijn comp al diverse malen opgestart in veilige mode (en me restore uitgevinkt) en daar de scan (ook 4 verschillende) toen laten lopen, maar niet verwijderd.
Hij zit bij mij in het volgende:
D:\WINDOWS\system32\ftsrca.dll

Heb al van diverse mensen hulp gehad, want ik ben echt een computer analfabeet! Maar het is niemand gelukt dit K**te virus te verwijderen.
HELP ME!! PLEASE!!!:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan