Backdoor.IRCBot.BMD verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

smurrie

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hallo,

Het programma Spyware Doctor heeft bij mij onder andere een virus gevonden genaamd Backdoor.IRCBot.BMD . Ik heb weinig verstand van virussen, maar volgens mij staat deze in de map WIN32. ik weet niet of ik deze nu moet laten opruimen door Spyware Doctor, aangezien ik een tijd geleden ook een virus in dezelfde map heb laten opruimen door McAfee, en toen kon de computer niet meer opstarten. Gevolg: windows opnieuw installeren, alle bestanden kwijt.

Nu dus de vraag: wat moet ik doen? Laten "fixen" door Spyware Doctor, of laten zitten?

screenshot van de scanresultaten

oke, maar de vorige keer dat ik een virus had, kon de computer niet meer opstarten( een of ander dll bestand van windows was gedelete door McAfee), en dan heb ik dus niks aan die back up van het register. Zit dit risico er nu ook in?

Als ik naar jouw afb. kijk zie ik alleen registersleutels, dus geen bestanden.

oke, bedankt voor de info, maar ik heb dit programma via hitman pro, dus is het een trial versie, en kán ik ze niet eens verwijderen.
Is het ook mogelijk, als het register sleutes zijn, om zelf via uitvoeren>regedit de sleutels te deletren? of schiet ik daar niks mee op?

maar heb ik hier ook echt iets aan? ik bedoel, is dit ook echt een virus of is dit niet schadelijk.

(en btw: wat is een HijackThislog:o:o)

Ik heb nu via spydocter ook Backdoor.ircbot voor mijn neus :(
Heeft dat te maken met de mIRC te maken die ik op mijn pc heb?

Bovendien heeft Spyware doctor een aantal trojans gevonden waarvan een x aantal High risc zijn, en vraag me nu af wat wijs is om te doen
Moet ik mijn trial verlenegn door maar die 29 dollar over te maken (wat ik wel zonde geld vind) of is er een andere mogelijkheid om van deze troep af te komen?

Groetjes Lotus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan