backdoor.trojan ja of nee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ulrike

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2002
Berichten
213
Hallo allemaal,

Ik wou daarnet een bestandje openen (naam: Msn Extreme V2.exe) en blijkbaar zat er een backdoor.trojan bij want ik kreeg van mijn norton antivirus (2002, geupdate met de nieuwste virusdef.) de melding dat hij deze backdoor.trojan gevonden heeft maar dat hij die niet kan repareren. Nu ik ben ook in mijn register gaan kijken enzo, heb de normale dingen gedaan die je bij een backdoor.trojan doet (norton laten scannen, bij register: hkey local machine > software > windows > current version > run en hetzelfde bij runservices gekeken of er verdachte bestanden bij zaten) maar ik vind niets. Norton antivirus is nu aan het scannen, maar ik ben bijna zeker dat hij niets gaat vinden (omdat hij het altijd zo doet als er een virusinfectie is, hij geeft de melding dat hij het niet kan repareren en daarmee is het voor norton afgelopen blijkbaar).
Maar hoe kan ik nu eigenlijk met zekerheid weten dat die backdoor.trojan niet meer op m'n pc zit? Waarom geeft norton altijd een viruswaarschuwing met de melding dat hij het bestand niet kan repareren?
Kortom: wat moet ik nu best doen?

Bedankt voor alle hulp op voorhand,

groetjes
 
Scan eens oline

en download een anti trojan programma ik kan er nu even niet op komen welke je zou moeten hebben maar dat is het eerst wat in mijn opkwam toen ik je probleem las. Het wordt niet altijd door norton gevonden, meestal wel door online scan die zijn meer update dan de scanner zelf. En als je veel online bent dan is het verstandig regelmatig online scannen bij housecall bijvoorbeeld of de site van symantecl.

groetjes tisha
 
Zoals je zelf net verteld hebt, heeft Norton het bestand op tijd onderschept en in Qurantaine geplaatst.

Het is een trojan of worm, dus daar valt ook niets aan te "repareren".

Ga dus gewoon naar de Quarantaine console, en verwijder het bestand. Het zal worden vernietigd.

Succes,
 
hallo tisha, ik heb een anti trojan programma en heb daarmee gescand :) deze had niets gevonden, maar waarschijnlijk omdat het in quarantaine stond (dat denk ik toch).
Toch bedankt voor je reactie!

En kleinkramer, ik had ondertussen ook gedaan wat jij gezegd had en ik denk (hoop) dat de trojan nu weg is :) Mercikes voor je uitleg trouwens, nu snap ik waarom norton altijd zegt dat hij het niet kan repareren :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan