Backend tabellen niet meer zichtbaar in MS Office Acess 2003

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pliem
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pliem

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Beste mensen,

Sinds een dag kan ik de tabellen in de backend niet meer zien, terwijl via de mde wel in de database gemuteerd kan worden. De koppelingen kloppen ook nog steeds.

Hebben jullie enig idee hoe ik de tabellen weer zichtbaar kan krijgen?

En je hebt, neem ik aan, de koppelingen al wel vernieuwd? En in het koppelingen venster zie je wel alle tabellen?

Bedankt voor je snelle antwoord.

Het betreft hier een backend, waarbij de relaties wel zichtbaar zijn, maar niet de tabellen.

Misschien heeft iemand de tabellen op verborgen gezet. Dit kun je nakijken in menu "Extra" ---> "Opties" Tabblad "Weergave". Vink hier "Verborgen objecten" aan en kijk dan of je de tabellen dan weer kunt zien. Zo ja, schakel verbergen uit. Dit doe je met een rechtermuisklik op de tabel, "Eigenschappen" selecteren en het vinkje bij "Verborgen" uit zetten.

Beste Charles,

Dank voor deze suggestie, iets dergelijks dachten wij eerst ook
We neigen nu helaas naar ergens een "corrupte" file
Wellicht heeft iemand nog een aanbeveling voor een repair tool
Die van Access zelf doet niks meer

Alvast dank

Met vr groet

Als je de koppelingen nog wel kunt zien in een frontend, dan kun je vrij makkelijk een nieuwe backend maken door de tabellen in een nieuwe db te importeren. Oude weggooien, en hernoemen...

Dank
Gaan we vanavond proberen
Eng, we kunnen "gewoon" in de applicatie werken, opslaan en na openen zien we de mutaties keurig netjes terug
Alle backups van de afgelopen week blijken hetzelfde euvel te hebben
We zullen dus ook wel een goed backup programma, dat onregelmatigheden meldt, dienen aan te schaffen

Tabellen overgezet naar "nieuw" backend, zoals gesuggereerd door OctaFish, en eea werkt weer
Allen heel veel dank voor de inbreng

Groeten van Pliem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan