Background automatisch aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmel789

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Berichten
98
Beste mensen,

Ik ben enige tijd bezig met HTML en CSS.
Nu heb ik een webpagina gemaakt, Maar hier heb ik een vraag over.
Ik heb een background... dit is een wallpaper. Deze wallpaper heeft een formaat van 1920x1080.

Hoe kan ik het nu zo instellen dat op welke resolutie dan ook... dat mijn Content precies midden in het beeld valt.

Mvg,

Tim
 
Wil je dat het plaatje ook aanpast aan de resolutie van de gebruiker of moet alleen de content gecentreerd worden?
 
Ik zou het graag willen dat de content gecentreerd blijft aan de resolutie van de gebruiker dus altijd mooi precies in de midden.

en de background zou ik graag willen dat hier gewoon een deel van weg valt ofzo... en dat als je een hogere resolutie hebt dan 1900x1080 dat de afbeelding zicht uitrekt.

Is dit mogelijk?
 
echt weg vallen ... ik wil het liefste dat het niet mogelijk is naar rechts of links te scrollen... een voorbeeld. www.wow-europe.com doet dit ook... als je het beeld kleiner maakt van je browser past de background zich meteen aan.
 
zij doen dit

background:#000 url(img) 50% 0 no-repeat;

en dan heb je geen scroll naar links, als je een width mee geeft dan kan hij we scrollen naar rechts, maar dat hoeft niet.
 
Super bedankt voor je snelle hulp,

Scrollen naar rechts is ook niet de bedoeling dus ik zal het eens uitproberen.
echt bedankt voor de snelle hulp,

Mvg,

Tim Eijgelshoven
 
graag gedaan. Je moet dan wel een minimale breedte meegeven want je content heeft ook een bepaalde breedte nodig, en dan kan je de content gewoon een margin geven zodat het in het midden staat, en als de resolutie dan groter is wordt het opgevuld met de rest van het plaatje, en als het plaatje op is wordt het in dit geval zwart. Succes!

Mvg

Michel
 
Hoi ik heb nog een vraag. is het ook mogelijk om het plaatje uit te rekken ipv de zwarte achtergrond.

Mvg,

Tim Eijgelshoven
 
Dit kan wel maar dan kan je het plaatje volgens mij niet als achtergrond instellen, maar moet je hem als een gewoon plaatje instellen. Dan kan je de width en height in % doen en dan zou hij mee moeten rekken. Dit kan er we voor zorgen dat het plaatje een beetje lelijk wordt als hij te ver of raar wordt uitgerekt.

Mvg

Michel
 
Ik heb nog een vraag,

Als ik dit commando in mn CSS zet.
dan krijg ik eigenlijk niks.
het vak blijft wit.

Moet ik hier iets van Height en Width opgeven?
 
het is gelukt. ik heb een heitgh opgeven en het werk.
mijn andere vraag bedoelde ik mee dat of het mogelijk was om de foto uit te rekken.
 
ja, ik had 1 post terug daar iets over gezegd. en je moet inderdaad wel een height en meegeven. En had is ook wel handig om een width mee te geven zodat het minstens zo groot blijft want er moeten toch een keer scroll bars komen als de content groter wordt dan het scherm van de gebruiker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan