Background image resizen voor verschillende resoluties (uitvullend, geen witranden)

Status
Niet open voor verdere reacties.

marleenverbeek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2008
Hallo,

Ik ben bezig met het ontwerp een website en ik heb één ding waar ik maar niet uitkom. Ik wil dat mijn background image resized, maar dan zonder het plaatje te vervormen. Hoe ik het wil is het volgende:

http://www.designhousestockholm.com/site/

Probleem is dat deze site in flash gemaakt is en ik wil het in html maken. Als je deze site groter en kleiner maakt dan zie je dat ie helemaal zich er op aan past. Dat zou ik ook graag willen. Ik neem aan dat je dan gewoon een hoop versies moet maken van een bepaalde achtergrond (meerdere formaten) en dat hij steeds het plaatje pakt wat het beste past.

Wat ik verder wil is:

- geen witranden aan boven of onderkant
- plaatje mag niet vervormen
- (plaatje mag wel aan de onderkant iets wegvallen, maar aan de zijkant liefst niet)

Ik vind het niet zo heel erg als het plaatje niet geresized kan worden als iemand zelf het browser window groter of kleiner maakt, maar ik zou wel graag hebben dat hij helemaal uitgevuld te zien is op verschillende resoluties schermen, minimaal op 1024 x 786 en 1280 x 800.

Het is me al gelukt dat het plaatje zich resized met een scriptje, maar het probleem was dus dat hij het plaatje ook vervormde. Ik neem aan dat hier toch gewoon een script voor bestaat? Ik heb me al helemaal suf gezocht en ik hoop echt dat iemand me kan helpen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt :).

Groetjes Marleen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan