Backlight en beeld knippert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Hallo. Ik heb hier een proview LCD beeldscherm.

Nu heb ik het gekregen van iemand, maar het probleem is als ik het aanzet, dat het beeld zwart is en het backlight knippert, dan stopt het met knipperen en moet ik het uit en aanzetten, dan knippert het weer even en dan weer gedaan, en dan moet ik hem weer uit en aanzetten, zo een tijdje. totdat die dan uiteindelijk blijft knipperen, en na een tijdje blijft het constant aan, en dan begint er ook een kleur op het scherm te komen. Dan na tamelijk lange tijd, zie je mijn bureaublad icoontje stillaan te voorschijn knipperen en dan oppeens werkt het scherm gewoon goed.

Is dit scherm versleten of valt er nog iets aan te doen?

Waarschijnlijk de inverter (voorschakelapparaat van het backlight) kapot...
Is te vervangen...

Waarschijnlijk de inverter (voorschakelapparaat van het backlight) kapot...
Is te vervangen...

Maar het beeld zelf doet ook raar in het begin. Heeft daar volgens mij niets mee te maken. Correct my if i wrong.

Laatst bewerkt:
believe me, het is je scherm...

Hang het scherm maar eens aan een andere comp, het zal het zelfde doen.
Aardig dat je m heb gekregen ;) Maar tis versleten waarschijnlijk.

na een tijdje blijft het constant aan, en dan begint er ook een kleur op het scherm te komen.

Ik was al in mijn vorige antwoord aan het verbeteren..... omdat ik ook niet begrijp wat je hiermee bedoeld...

Knippert de het powerlampje ook zolang het beeld zwart is?
In dat geval is waarschijnlijk de voeding kapot (paar elco's gesneuveld)... maak 'm open en kijk even......

Ik was al in mijn vorige antwoord aan het verbeteren..... omdat ik ook niet begrijp wat je hiermee bedoeld...

Knippert de het powerlampje ook zolang het beeld zwart is?
In dat geval is waarschijnlijk de voeding kapot (paar elco's gesneuveld)... maak 'm open en kijk even......

Nee, powerled knippert niet. Zelfs als het beeld zwart is, blijft het groen.

Ik zal proberen het wat beter uit te leggen. LAs ik het scherm aanzet, begint het backlight de knipperen (scherm is gewoon zwart). Dan na 10 seconden stopt het knipperen en zet ik het scherm uit en weer aan, dan knippert het weer wel. Zo doe ik dat een paar keer, totdat het backlight blijft knipperen. Zo blijft na een tijdje het backlight aan en komt er een groene kleur over het volledige scherm. En dan komen er ook soms wat van die gekleurde strepen op en zo na een tijdje zo je alles op het scherm verschijnen. en dan werkt het goed. VGA kabel is ook in orde.

Ook dit lijkt op voedingsproblemen....
De inverter krijgt niet genoeg spanning om het scherm te starten... (knipperen), en de hardware voor de aansturing van de pixels komt ook met moeite op gang......

Nogmaals: maak het ding eens open en kijk of je geen "bolle" elco's ziet of een voedingsbordje vol smurrie (de inhoud van de elco's)...

Dit komt vaker voor bij schermen die zeer lange tijd (dagen/weken) aan staan (ook in standby staat het scherm (de voeding) aan.... )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan