backlight ,inverter

Status
Niet open voor verdere reacties.

suuntje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
hello
ik zit met een vraag , is backlight inverter 1 onderdeel of is backlight een onderdeel appart ?
tis namelijk zo , mijn vriendin haar laptop geeft enkel nog een heel donker beeld , met een aparte monitor is er wel normaal beeld ,
nu lees ik hier overal dat het backlight de fout is , maar door dit onderdeel te zoeken op het net kom ik overal backlight inverter tegen en geen backlight apart .
kan me iemand raad geven of een tip over dit probleem
dank bij voorbaat

Welkom op Helpmij.:)

De inverter zorgt ervoor dat de Backlight zelf de juiste stroom krijgt. Het is zeg maar een transformatortje.

Welkom op Helpmij.:)

De inverter zorgt ervoor dat de Backlight zelf de juiste stroom krijgt. Het is zeg maar een transformatortje.

dus zoals ik je begrijp , kan ik met een backlight invertor het probleem niet oplossen en zal ik het backlight moeten vervangen , maar heb al gelezen dat het vrij duur is , klopt dat ?
grt

Dat kan inderdaad vrij prijzig zijn. zeker als het nog gemonteerd moet worden ook. De laptop scherm moet uit elkaar. Een Backlight en invertor horen bij elkaar.

PS bedankt voor je mailtje, maar reageren doe ik via het forum. Zo kan iemand anders er ook nog wat aan hebben.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan