Backlight van laptop uitgevallen na installatie van AMD Driver.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Firecasper01

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Hallo,

Ik heb laatst een beeldschermadapter-driver (AMD Mobility Radeon HD 5000 Series) geïnstalleerd voor mijn laptop (Asus A52D).
Na de installatie, werd mijn beeldscherm zwart.
Nu heb ik een externe monitor om alsnog te computeren.
Ik heb op internet gelezen dat dit met mijn backlight van het scherm te maken heeft.
Dat betekent dat mijn scherm nog wel beelden ontvangt, maar geen licht krijgt.
Op internet stonden allerlei dingen om het te fixen.
Ik moest bijvoorbeeld naar Regedit om een aanpassing te doen aan een DWORD.
Dit hielp niet:(.
Ook moest ik de driver deïnstalleren en weer installeren.
Dit hielp ook niet:(...

Help a.u.b?:confused:

Firecasper01

Laatst bewerkt:
Hoi.

Wanneer je de laptop opstart, krijg je dan ook de bios informatie te zien? Dus, het zwarte beeld met de witte letters?
Want als de laptop alléén maar zwart scherm geeft zou het misschien gewoon dikke pech zijn. Een backlight is defect of niet. Die kun je niet meer inschakelen door de juiste drivers te installeren.

Ja, die krijg ik wel te zien. Zelfs het Windows opstart logo. Als hij bij het inloggen komt, gaat hij uit.
Het rare is ook dat als ik de driver heb gedeïnstalleerd, de backlight het gewoon weer doet. Als ik hem weer installeer, gaat hij uit...:confused:

Na wat zoekwerk kom ik hetzelfde tegen wat jij waarschijnlijk ook bent tegengekomen. Ook de oplossing om de DWORD waarde aan te passen.
Het lijkt er op dat het puur om een driver probleem gaat, en ik kan geen oplossing vinden voor wat betreft nieuwe AMD drivers.
Wat je nog kunt proberen is teruggaan naar de oude driver die wel werkte, of de driver deïnstalleren en Windows vervolgens door middel van automatische updates te laten zoeken naar drivers, in de hoop dat de windows displaydriver nieuwer is en geen problemen geeft.

Ik heb de laptop naar een reparatiebedrijf gebracht.
Hij is gemaakt! Hij heeft niet verteld wat hij had gedaan, dus ik kan er verder niks over zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan