Backplate probleem Intel RTS2011LC

Status
Niet open voor verdere reacties.

chillpascal

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2011
Beste,

Omdat ik een moederbord heb kunnen overnemen van een kameraad wou ik vandaag mijn eigen moederbord eruithalen.

Toen ik bij de koeler (Intel RTS2011LC) was aangekomen kreeg ik de schroeven er niet uit.
De dopjes waar de schroeven inzitten draaien mee, en ik kan deze met geen mogelijkheid vastpakken, omdat ze ± 1mm onder het plastic van de backplate zitten.

Heeft iemand hier een oplossing voor.

Alvast bedankt,

Groet Pascal

Foto's

2vn156p.jpg

etbsc8.jpg

Steek er een DIKKE schroevendraaier in en druk er hard op, dan zou het boutje NIET meer moeten draaien.

overigens kan ik ze meestal gewoon met mijn vingers tegenhouden door er hard op te drukken :D

[edit] let er wel op dat je je mobo niet raakt natuurlijk [edit]

Laatst bewerkt:
Nee daarvoor zit 't dopje veel te vast aan de schroef aan de andere kant

Laatst bewerkt door een moderator:
wat je kunt doen (heb je wss wel iemand voor nodig) is een bektangetje er IN zetten en dan druk naar buiten geven.
en dan aan de schroef draaien.

Hmm dat kan ik nog wel eens proberen, ben bang dat die ook daarvoor te vast zit.
Te klein oppervlakte aan wrijving

EDIT: En ik denk zo'n bektang er niet in past, gat is ± 3mm (puur op de gok nu)

of te weinig druk op die plek ;).

wat je kunt doen is je tangetje omdraaien, gewoons schroefje eruit en andersom in elkaar zetten, is ook handig voor het uitrekken van tubing en dergelijke ;)

Hmm dat laatste volg ik niet helemaal!

een bektangetje zit in elkaar als een schaar. Het is in feite gewoon 2 bladen (die dingen waar je iets tussen doet). en een schroef.

als je de schroef eruithaalt, en alle bij de bladen (handvaten en alles) omdraait, dan krijg je eigenlijk een tang die niet naar elkaar TOE buigt, maar juist van elkaar af. op die manier zet je geen druk op de buitenkant van een voorwerp (door het tussen de twee helften te zetten) maar juist van de binnen naar buitenkant!

even snel gephotoshopped:

[smallimg]http://img857.imageshack.us/img857/8620/snel.png[/smallimg]

[edit] overigens gaat de tang dan niet helemaal meer dicht, en moet je de druk op de handvaten de andere kant op zetten.

Top in elkaar gezet, maar dat gaat 'm niet lukken. Wat ik al zei, de wrijving is veel te klein.

Heb dit probleem ook op Tweakers staan en kreeg daar een PM dat ik de onderdelen die ik nodig heb gratis kan krijgen van Informatique, moet nog maar even kijken wat hiervan klopt.
Ik kan de koeler namelijk makkelijk loskrijgen als ik de backplate kan/mag kapot breken. Maar dat betekend dat ik 'm straks niet meer op m'n andere mobo kan krijgen...
Dus die onderdelen zouden met misschien uit de brand helpen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan