backslash op toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

kees55

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Hallo allemaal, heb groot probleem.
In een DOS programma heb in de toest \ nodig, maar als ik die intoets komt er # te staan.
Instelling is Amerikaans en heb het al met een ander toetsenbord geprobeerd, maar met zelfde resultaat.
Heb ook al gelezen dat ctrl shift zou helpen, maar bij mij dus niet.
Wie weet wat ik moet doen?
Groet,
Kees

Je moet de toetsenbord indeling aanpassen in het configuratiescherm. Welk besturingssysteem heb je precies?

Hallo Killermemace, dank voor bericht.
Heb e.e.a. nagegaan maar dit helpt niet. Ik zou naar toetsenbord - taal - eigenschappen - indeling moeten maar dit laatste staat er bij mij al niet bij.
Heb wel gezien dat instelling staat als Engels (Verenigde Staten 101'. Heb bij windows ook al gevonden dat met Verenigde Staten 102 een extra backslash krijgt maar dit kan ik niet selecteren.
Vreemde is overigens dat het toetsenbord de \ wel aangeeft alsik werkmet XP.
Nog idee?
Groet, Kees55

Hallo Killermenace, ben er inmiddels achtergekomen dat het niet aan het toetsenbord (dus hardware) ligt (had ook al ander toetsenbord geprobeerd).
Werk op die comp met Win98 en op die computer merk ik nu dat de \ bij het ene programma (bv word of wordpad) wel werkt en bij andere programma's b.v. WP en Exact voor Dos niet. Bij WP kan ik hem enkel tevoorschijn toveren via de tekenset.
Geen idee waarom toetsenbord binnen 1 computer anders reageert. Overigens weet ik dat een hele tijd geleden bij beide genoemde programma's de \ wel werkte.
Groet,, Kees55

Beste Killermenace en eventueel andere die ook over mijn probleem hebben nagedacht:
Dank voor support en informatie. Ben er zelf inmiddels uit. Voor eventuele toekomstige zelfde
problemen bij een ander: Heb computer opgestart in de veilige modus, naar de programmatuur
gegaan en toen werkte de \ wel en ben ik na ingave van het bestandenpas de programmatuur
in kunnen komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan