Backspace in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Ik heb een beetje een raar probleem dat irritant aan het worden is; in Word kan ik met backspace wel gewoon teksten weghalen maar als ik een tekst selecteer (tekst wordt zwart) en ik druk dan op backspace om deze weg te halen gebeurd er niets, normaal moet de tekst dan ook weggaan. Heb geen idee wat ik heb gedaan om dit te veroorzaken maar heeft iemand een idee hoe je dit weer gewoon kan laten werken?

Hoe je de backspace weer laat werken weet ik helaas niet :confused:
Maar je kunt het wel anders doen door het delete knopje in te drukken werkt hetzelfde dus selecteren en delete.
:thumb:

Ok, die werkt wel maar het gekke is dat die Backspace knop het altijd heeft gedaan in Word, en opeens nu niet meer. Buiten Windows om doet ie het gewoon wel. (selecteren - backspace-weg tekst)

Trouwens, bij mij werkt die backspacemanier in word wel. Heb het alleen nooit zo gedaan. Toch raar, jouw probleem.

Voor zover mij bekend is er in WORD geen instelling voor de toets Backspace. Ik vraag mij dan ook af of deze toets wel gewoon werkt als edittoets, dus zonder selectie. De enige reden die ik kan bedenken is, dat je een ander toetsenbord hebt gekozen, waar de Backspace op een andere plaats zit. Tenslotte wat bedoel je precies met "Buiten Windows om doet ie het gewoon wel"?
Joop

In word:

-ik selecteer met de muis (of gewoon met CRTL+A) een gedeelte van een tekst die ik helemaal weg wil hebben; tekst wordt zwart en ik druk op BACKSPACE: er gebeurd niets, terwijl dat een paar dagen geleden nog wel gebeurde.
-Ik tik in een zoekvernster van Google een zin in, selecteer die tekst met de muis (tekst wordt blauw) en ik druk op BACKSPACE: de tekst verdwijnt...en zo moet het normaal ook in Word gaan maar dat gebeurd niet, vaag dus.

Het betreft dus alleen problemen bij het selecteren van teksten, als ik gewoon woorden wil weghalen uit een zin met Backspace lukt dat wel...
Toetsenbord e.d. is allemaal hetzelfde gebleven, vaag probleem dus.

Opgelost: heel raar

-In word: ga naar Opties en dan naar Bewerken, daar heb ik een vinkje neergezet bij "Selectie overschrijven" en jawel: backspace doet het weer bij selecteren tekst...vaag probleem dus maar opgelost.

Hai,

Knap dat je het zelf hebt gevonden! :D

Het lijkt inderdaad een vaag probleem maar Word heeft gewoon exact gedaan wat hij moest doen.

Als het vinkje uitstaat moet Word de getypte tekst voor de selectie invoegen en als het vinkje aanstaat moet Word de tekst overschrijven.

Als het vinkje dus uitstaat en je selecteerd tekst en drukt op Backspace dan probeert Word de tekst voor de selectie te backspacen i.p.v. de selectie 1 positie naar links te verschuiven. (En deze dus te overschrijven als het vinkje aanstaat)

Delete voert een verwijder commando uit en daarom werkt die toets dan wel.

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan