Backtrack 4 Atheros 5007

Status
Niet open voor verdere reacties.

dukkie3110

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Hey,

Ik heb onlangs backtrack 4 op mijn laptop geinstalleerd, maar ze zeggen dat de wifi-kaart Atheros 5007 automatisch zou moeten werken.. maar als ik op de wifi-knop (naast de aan-uit knop) druk blijft het lichtje oranje, terwijl het normaal blauw moet worden...

Specificaties:
- laptop : Compaq Presario CQ60-300SB
- wifi-kaart : Atheros 5007 (volgens de hp website dan)
-drivers : Ik heb de driver geinstalleerd via het synapcis packet manager onder de naam madwifi-drivers (description :madwifi-ng drivers including injection patches for kernel 2.6.30.9)

+ hoe kan ik mijn kernel zien ?

hoi,

heb je de beta of de final versie? Bij mij werkt internet(wifi/lan) standaard nooit bij opstarten. Ik moet altijd even het commando "start-network" opgeven voordat hij verbinding heeft.

M.v.g. Jelle

hey,

ik heb gisteren even kunnen de draadloze netwerken detecteren, zonder dat het blauwe lichtje kwam, maar nu lukt dat niet meer.. iemand een idee ? moet ik de atheros-drivers activeren of zo.

hoi,

heb je de beta of de final versie? Bij mij werkt internet(wifi/lan) standaard nooit bij opstarten. Ik moet altijd even het commando "start-network" opgeven voordat hij verbinding heeft.

M.v.g. Jelle

ik heb het start-network commando in het standaard-opstartsysteem gestoken
Ik heb de finale versie. geinstalleerd vanaf sd kaartje...

Je zou eens kunnen kijken of de 'rfkill' kernel module geladen is:

lsmod | grep rfkill

rfkill is bedoeld om je wifi aan en uit te zetten met een knop op je toetsenbord, maar soms herkent hij die toetsaanslag niet. Misschien helpt het dan om de rfkill module te blacklisten in /etc/modprobe.d/blacklist

Mooi dat de tips geholpen hebben. Bedankt voor de terugmelding.

Tijs.

de nieuwere driver voor de atheros kaarten zouden ook moeten werken op een recente linux versie:
ath5k of ath9k

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan