Backu-uppen profielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

imsupr3mer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 apr 2012
Hallo,

Ik ben bezig met het migreren van Windows XP naar Windows 7.
Nu is het de bedoeling om delen van profielen te kopieren naar de nieuwe Windows 7 machines, deze profielen worden op een netwerkschijf gezet en vervolgens naar de Windows 7 machine verplaatst.
Dus, vanaf windows XP, naar de netwerkschijf, en dan naar Windows 7.

Alleen, mijn vraag is, kan ik dit dmv. een script laten gebeuren.
Het terugkopieren van profielen naar Windows 7 toe heb ik gescript in Batch, dit werkt perfect.

Is het mogelijk om de volgende mappen van ALLE aanwezige gebruikers op de desbetreffende computer te kopieren dmv. een batch script?

C:/Documents and Setting/Gebruikersnaam/Desktop
C:/Documents and Setting/Gebruikersnaam/Documents
C:/Documents and Setting/Gebruikersnaam/Favorites

Nb. Via C:/Documents and settings/%USERNAME%/Map
Wordt alleen maar van de huidige gebruiker gekopieerd, hoe gaat dit van alle gebruikers / mappen?

Als er iemand een oplossing hiervoor heeft, graag.

Alvast Bedankt.

Omdat het om een eenmalige migratie gaat kun je een batch maken waarin je telkens de naam van de gebruiker veranderd.
In Win7 zijn sommige paden anders, gebruik daarom meer variabelen:
%userprofile% = C:\Users\<gebruiker>
%username% = <gebruiker>
%public% = C:\Users\Public

Verder zaten bij XP de mappen voor afbeeldingen, muziek, etc. in de map documenten.
Bij Win7 is dit anders. Hier zitten ze allemaal direct onder map %userprofile%
....\Documents, ....\Desktop, ....\Music, ....\Pictures, ....\Videos, ....\Favorites, ....\Downloads

Persoonlijk zou ik de mapjes apart naar de server kopieren en daarna weer naar de juiste Win7 mapjes.

Suc6 met je migratie.

EDIT: omdat je het alleen over gebruikersbestanden hebt begrijp ik dat je niet volledig profielen gaat migreren. Gaat het trouwens om een domain of workgroup?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan