Backup bestand .001

Status
Niet open voor verdere reacties.

rakker08

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2005
Berichten
8
Goedeavond,

Ik heb een bestand met de extentie 001. Ik kan het niet openen maar ik weet wel dat het een backup bestand is. Dit bestand komt waarschijnlijk van Windows 3.1 of 3.11. Kan mij iemand helpen?

Alvast bedankt
 
Rechtermuis/eigenschappen en kijk of je iets van een exstentie tegen komt. Gooi die kreet in google en ik maak me sterk dat je tussen de regels niet kunt lezen waar dat bestand overgaat en hoe het evt is te openen.
Succes !:)
 
Een backup kun je meestal alleen openen (lees: terugzetten) met het programma waarmee het gemaakt is.

Zo los zal het bestand niet bruikbaar zijn.
 
Geplaatst door rakker08
Goedeavond,

Ik heb een bestand met de extentie 001. Ik kan het niet openen maar ik weet wel dat het een backup bestand is. Dit bestand komt waarschijnlijk van Windows 3.1 of 3.11. Kan mij iemand helpen?

Alvast bedankt

Ben niet zeker, maar ik vermoed dat dit een bestand is van win95 of hoger. Als je win foutief afsluit dan wordt er zulk bestand aangemaakt. Staat dit in de C:\ directory?
 
ik ben niet zeker maar ik dacht
als je met ghost de opting spliting (of zoiets)
kreeg je je bacup en daarna een bestand met 001

dat was nog in cd tijdperk:)
 
Als dit een backup is of zoiets, dan is het waarschijnlijk bestand nummer 2 van de backup, en kan je hem nooit terugzetten. Dan maakt ie bijvoorbeeld bestand.bkf (of welke extensie dan ook) en dan bestand.001, bestand0002 etc.
Maar als je nou heel nieuwsgierig bent wat er in staat. Open hem dan eens in kladblok of wordpad. Dan krijg je waarschijnlijk een hoop abracadabra, maar misschien kan je er wel wat nuttige informatie uithalen.
Het kunnen inderdaad ook bestanden van chkdsk zijn, als ie beschadigde bestanden tegenkomt vraagt ie of ie die moet opslaan. Dat doet ie dan met File0000.001 etc. Maar ook daar heb je niks aan als je daarna je schijf al eens geformatteerd hebt, of een andere pc/harde schijf gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan