backup bestanden terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fredje0203

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Hallo,

ik heb een klein probleempje. Ik heb op mijn laptop windows xp opnieuw geinstalleerd, omdat de harde schijf vol liep, maar waarmee zagen we niet.
Voor dat ik dit deed heb ik eerst bestanden overgezet naar de externe harde schijf. (usb2.0) Ook via "wizard bestanden backup en terugzetten". Ik heb nu op de externe schijf een bestand staan met de naam: usmt2.unc. Als ik deze map open zie je de volgende bestanden: img00001 en img00002 dit zijn .dat bestanden, en een bestand status.

Als ik echter probeer om via de laptop met wizard bestanden terugzetten,
deze bestanden terug te halen o.a. e-mail dan geef ik aan dat dit de nieuwe pc is, dat ik al de bestanden heb verzameld en dat hij moet zoeken op de externe schijf. Ik kan echter alleen maar de map usmt2.unc aangeven en niet de inhoud hiervan. Dit accepteerd de pc ook niet en zegt dat hier geen bestanden aanwezig zijn. Deze bestanden zijn 2gb en 1.5gb groot dus data is er zeker wel.

Wie weet hoe ik dit terug kan halen? Ik heb ook geprobeerd deze mappen op de laptop zelf te plaatsen en dan de wizard draaien, maar dit werkt ook niet.

Alvast bedankt voor de antwoorden

Zover ik weet moet je een map hoger aangeven dan die usmt2.unc map, je moet dus niet ddie usmt2.unc map zelf aangeven. Stel dus dat die map direct onder schijfletter D: zou staan, dan moet je dus D: aangeven.
Staat de map onder D:\Backup, dan moet je map D:\Backup aangeven. etc.

Kijk maar of dat helpt.

Tijs.

Hallo Tijs,

bedankt voor je reactie, maar ook dit werkt helaas niet.

Heb je XP op die laptop ook al geupdate met Microsoft updates, vooral de Service packs??

Tijs.

de laptop is up to date met service packs en al, hij werkt nu weer perfect.
Alleen had ik graag mijn mail weer terug.

Welke melding krijg je precies als je het terug wilt zetten? (zowel met het aangeven van de usmt2.unc zelf als het aangeven van de map erboven)?

Ik neem verder aan dat het gebruikte e-mail programma nu op de nieuw geïnstalleerde XP al geïnstalleerd is vóórdat je de wizard ging gebruiken?

Verder: Probeer eens op de pc van iemand anders een nieuw (tijdelijk) account aan te maken, daarop in te loggen en daar dezelfde wizard te gebruiken?
Ook op je eigen pc kun je even kijken wat er gebeurt als je een nieuw (tijdelijk) account aanmaakt, daarop inloggen en kijken of de wizard dan wel wat met de bestanden kan.

Zoals je merkt heb ik geen directe tips meer.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan