Backup-centrum .... opnieuw.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanveelen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Hoi,

Tot nu toe werd bij iemand met het backup-centrum (Vista) een backup gemaakt naar een geheugenstick, maar die is vol.
Nu heb ik de stick geformatteerd en een andere naam gegeven.
Maar als ik opnieuw een backup wil maken blijft hij vragen om de stick met de oude naam en de mededeling dat de stick wordt gebruikt voor een ándere backup.
Hoe verwijder ik deze gegevens uit het backup-centrum zodat je met een 'schone lei' kan beginnen?

Laatst bewerkt:
Mocht de schijf waarop de back-up komt te staan vol raken dan wordt de oudste back-up automatisch verwijderd
Bron:Microsoft
Een back-up van mappen en bestanden maakt u als volgt:

Open het Back-upcentrum
Klik op de knop Back-up van bestanden maken. De wizard start
Kies de locatie waar de back-up moet worden opgeslagen
Kies de schijf waarop de bestanden staan, waarvan de back-up moet worden gemaakt
Bron: Microsoft (zie vorige link)
Voor aanpassingen en verwijderen oude gegevens:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
http://www.vistax64.com/general-discussion/130435-0x80070002-error-vista-backup-centre.html
Neem aan dat Engels geen probleem voor je is?
Dit is ook een handige link
Succes.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Probleem nog niet opgelost.
De adviezen uit de links van Mik maar niet opgevolgd .... want dan zou ik delen uit het register verwijderen die niet alleen met backups te maken hebben ....
Het zou toch te gek zijn dat je de gegevens uit het backupcentrum van Windows niet zou kunnen wissen waardoor je verplicht bent altijd met de bestaande backups door te gaan ...... ??

Laatst bewerkt:
Hoi,

want dan zou ik delen uit het register verwijderen die niet alleen met backups te maken hebben ....

Waar baseer je dat op?

Heb je trouwens de Microsoft link geprobeerd die Mik als eerste had aangegeven?

Normaal moet je de backup gewoon kunnen herinitialiseren, maar soms lukt dit "gewoon" niet. Je kunt dan de backup instellingen resetten door de regkeys te verwijderen die daarbij horen:

Ga in regedit naar de volgende map:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsBackup

Verwijder ALLE items in windowsbackup BEHALVE de default key.

Daarna herstarten en nogmaals proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan