zarr
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 aug 2004
ik heb een nieuwe hd aangeschaft
80 gig
oude hd : 40 gig
nu heb ik van schoone pc.nl gelezen dat je met SAVEPART je complete hd kan overcopieren naar de nieuwe hd (meer toeren)
goed nu heb ik een opstartdisk met savepart erop gemaakt
en de procedure gevolgd zoals beschreven:
nu ziet savepart wel disk 0 oude en disk 1 nieuw
maar als ie dan bij select source komt
is disk 1 er niet als keuze
terwijl daar wel disk 0 te zien is geeft ie deze melding
no element agrees with source
allebei de hds zijn ntfs ik snap het niet
wie heeft hier ervaring mee
80 gig
oude hd : 40 gig
nu heb ik van schoone pc.nl gelezen dat je met SAVEPART je complete hd kan overcopieren naar de nieuwe hd (meer toeren)
goed nu heb ik een opstartdisk met savepart erop gemaakt
en de procedure gevolgd zoals beschreven:
Kies hier voor de opties Copy an element. In het volgende scherm kiest u vervolgens Disk number 0 omdat u de eerste (master) wilt kopiëren. Als het goed is staat in dit scherm ook de tweede nieuwe schijf, genaamd Disk number 1. Bij de betreffende schijven staat tevens vermeld hoe groot de schijven zijn. U moet hier de kleinste schijf kiezen omdat de oude schijf (welke gekopieerd moet worden) kleiner is dan de nieuwe schijf.
Vervolgens kiest u er voor om alle sectoren te kopiëren, dit doet u door in het volgende scherm te kiezen voor Disk - all sectors. In het daaropvolgende scherm moet u aangeven wat de bestemming zal zijn, in dit geval de overgebleven Disk number 1. Na een controle en een waarschuwing worden alle sectoren gekopieerd van de oude schijf naar de nieuwe harde schijf. Dit kan erg lang duren, maar is zeker de moeite waard om op te wachten.
nu ziet savepart wel disk 0 oude en disk 1 nieuw
maar als ie dan bij select source komt
is disk 1 er niet als keuze
terwijl daar wel disk 0 te zien is geeft ie deze melding
no element agrees with source
allebei de hds zijn ntfs ik snap het niet
wie heeft hier ervaring mee