backup comple hd

• Onderwerp starter Onderwerp starter zarr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

zarr

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2004
ik heb een nieuwe hd aangeschaft

80 gig

oude hd : 40 gig

nu heb ik van schoone pc.nl gelezen dat je met SAVEPART je complete hd kan overcopieren naar de nieuwe hd (meer toeren)

goed nu heb ik een opstartdisk met savepart erop gemaakt

en de procedure gevolgd zoals beschreven:

Kies hier voor de opties Copy an element. In het volgende scherm kiest u vervolgens Disk number 0 omdat u de eerste (master) wilt kopiëren. Als het goed is staat in dit scherm ook de tweede nieuwe schijf, genaamd Disk number 1. Bij de betreffende schijven staat tevens vermeld hoe groot de schijven zijn. U moet hier de kleinste schijf kiezen omdat de oude schijf (welke gekopieerd moet worden) kleiner is dan de nieuwe schijf.

Vervolgens kiest u er voor om alle sectoren te kopiëren, dit doet u door in het volgende scherm te kiezen voor Disk - all sectors. In het daaropvolgende scherm moet u aangeven wat de bestemming zal zijn, in dit geval de overgebleven Disk number 1. Na een controle en een waarschuwing worden alle sectoren gekopieerd van de oude schijf naar de nieuwe harde schijf. Dit kan erg lang duren, maar is zeker de moeite waard om op te wachten.

nu ziet savepart wel disk 0 oude en disk 1 nieuw

maar als ie dan bij select source komt

is disk 1 er niet als keuze

terwijl daar wel disk 0 te zien is geeft ie deze melding

no element agrees with source

allebei de hds zijn ntfs ik snap het niet

wie heeft hier ervaring mee

ZipPe zei:
:confused: Heb er geen ervaring mee.... Maar misschien heb je iets aan de manual van Partiton saving.. :)
http://damien.guibouret.free.fr/en/lisezmoi.html#Chapitre_18

De meesten die ik ken gebruiken Acronis of Norton Ghost voor dit soort klusjes en daar tot nog toe nooit van deze error gehoord.. (Maar deze zijn niet gratis :( )

ik heb het al anders gedaan

met de gratis trial van true image 9.0

hiermee ging het vlekkeloos

bedankt voor de moeite:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan