backup emails

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
De HD van mijn labtop is aan het overlijden.
Voordat er een nieuwe in gaat will ik graag een backup maken van een aantal zaken
o.a. van al mijn ontvangen en verstuurde emails.

Misschien heel stom van mij maa.....
Ik kan niet vinden hoe ik dat laatste voor elkaar moet krijgen.
Wie weet hoe ik dat het beste kan doen?

PS Nog de beste wensen voor iedereen

Je kunt in Outlook een zogenaamd pst bestand maken. Daar kun je al je mail, contactpersonen enz heen slepen. Later open je het bestand weer in Outlook en heb je alles weer terug.
Een pst bestand maak je met Bestand --> Nieuw --> Outlook gegevensbestand. Je wordt dan naar een naam gevraagd en naar een lokatie om het bestand op te slaan. Na het beantwoorden heb je in je mappenlijst (Beeld -> mappenlijst) een map "persoonlijke mappen" (tenzij je die naam gewijzigd hebt bij het aanmaken). Nu kun je je mails e.d. naar die persoonlijke mappen slepen. Wanneer alles klaar is kun je het pst bestand op cd zetten of naar een netwerkschijf of iets dergelijks kopieren.
Wanneer je dan je nieuwe harde schijf er in hebt zitten en Outlook staat er weer op dan kun je in Outlook met Bestand --> Openen het pst bestand weer openen en kun je de mails e.d. weer terugslepen naar hun gewenste plaats.

Bedankt voor de snelle reactie. :thumb:
Ga het gelijk uitvoeren.

eh... ik heb outlook express..... daar kanik geen optie bestand --> nieuw in vinden

Laatst bewerkt:
klopt van die juiste plaats maar ik kon geen plek vinden voor outlook express.
Ga verder kijken bij je link.

Bedankt daarvoor
Ik meld me weer als ik het gevonden heb

Wat je evt kan doen is oulook installeren (als je een outlook heb liggen of office pakket)
Dan alle gegevens importeren naar outlook en dan het gene wat hierboven vermeldt is uitvoeren .

hmmm. heb gezocht naar een .pst bestand --> niet te vinden

Heb wel een map gevonden outlook express wat als archief zou kunnen dienen.
Die heb ik gekopieerd in de hoop dat het de goede map is.

Bij extra --> opties ----> onderhoud heb ik een knop gevonden waarmee je de lokatie van je archiefmap kunt wijzigen. Via die knop heb ik die map gevonden en vervolgens gewoon gekopieerd.

Map stond in: C:/documenta and settings/Martin/local settings/aplication data/identities/{heel lang nummer}/microsoft/outlook express

Daar stonden de folders met de namen:
verzonden.dbx
postvak in.dbx
enz.

Grt. Martin

Martin

Die gevonden folders kan je kopiëren en ergens anders in opslaan want daarin staan dus je emails.
Denk erwel aan dat ge dezelfde windows en outlookexpress installeerd anders werkt het terug zetten niet.
Het terug zetten is het zelfde als hierboven beschreven behalve dat ge ze nu in de map moet plakken en dan wordt er gevraagd om die bestaande bestanden te overschrijven en druk je op Ja.
Voor je mailadressen ga je naar je adresboek-bestand-exporteren en dan sla je die op een diskette of zoiets. Nadien hetzelfde maar dan importeren.

succes

Hello

Er bestaat ook nog iets als Exporteren bij Bestand. Daar kan je nog kiezen onder welke extensie je je mail wil exporteren: .pst of .csv.

Dit alleen maar ter vervollediging.

Groetjes van

nIh1IlO

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan