Backup herstellen met Norton Ghost

Status
Niet open voor verdere reacties.

mentink85

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2008
Beste allemaal!

Ik zag al een aantal soortgelijke vragen in dit forum staan maar gezien mijn zeer beperkte kennis omtrent back-ups wil ik de vraag graag exact stellen aan de hand van mijn probleem:

3 maanden geleden is mijn PC volledig geformatteerd en er is destijds een backup gemaakt (van C:/ op D:/). Nu is mijn PC inmiddels retetraag - internetten met meerdere tabbladen kan niet meer - terwijl mijn PC redelijk clean is. Daarom denk ik dat mijn processor / harde schijf oid wel eens defect kan zijn. Om dit te checken wil ik mijn PC herstellen door de back-up van 3 maanden (direct na het formatteren) te herstellen met Norton Ghost.

Echter, indien ik de back-up heb aangevinkt en op 'Nu Herstellen' druk geeft hij aan dat ik de bewerking moet voltooien in de herstelomgeving. Dan vraagt hij om een Symantec Recovery Disk bij opstarten maar deze heb ik niet. Nu zag ik dat je deze kunt aanmaken in Norton Ghost maar dan vraagt hij naar de Pad / locatie van de Symantec Recovery Disk. Dit snap ik niet want die moet ik toch juist aanmaken?

Is het niet zo dat ik windows in de herstelomgeving kan starten en vervolgens de back-up van mijn D:/ schijf kan laden?

mrmusic bedankt voor het meedenken / -zoeken maar die handleiding heb ik al gevonden. Ik werk zelf met Norton Ghost 14 en die is toch aanmerkelijk anders.. :(

Ja die heb ik ook. En het probleem daarvan is dat ik een Symantec Recovery Disk moet hebben / aanmaken. Aangezien ik er geen heb wil ik er één aanmaken (handleiding pagina 37 onderaan) maar bij stap 5 gaat dat fout. Hij zegt continu (er zit een lege cd in de brander) "Ongeldige locatie opgegeven voor Symantec Recovery Disk. Geef een geldig pad op naar een Symantec Recovery Disk".

Wellicht dat de vraag dan in de verkeerde rubriek staat, maar kan niemand mij helpen met bovenstaand gegeven: "Ongeldige locatie opgegeven voor Symantec Recovery Disk. Geef een geldig pad op naar een Symantec Recovery Disk".

recovery disk

Bij aanschaf van norton, zat er bij mij een aparte opstartcdrom. - recoverydisk.
Deze heb je nodig om vanuit hier de backup te gaan maken.

Zelf werk ik met Ghost 14.0. De installatiedisk is tevens de Recovery Disk. Je kunt normaal herstellen vanuit Ghost zelf, maar als dit niet gaat kun je ook > Deze computer > Station aanklikken > Eigenschappen > Tabblad Norton Ghost > en Station herstellen. Waar is de installatieschijf?

Het is heel eenvoudig. Je kunt geen Symantec Recovery Disk aanmaken. Wat je wel kunt is een 'aangepaste Symantec Recovery Disk' maken, maar daarvoor heb je de Symantec Recovery Disk nodig. Die plaats je in het cd-rom-station en de aan te maken 'aangepaste Symantec Recovery Disk' in de DVD/CD-RW-brander.

Ongeldige locatie opgegeven voor Symantec Recovery Disk. Geef een geldig pad op naar een Symantec Recovery Disk.

Logisch, want je hebt die Symantec Recovery Disk niet!

De aangepaste cd bevat de huidige stuurprogramma's voor uw netwerk en opslagapparaten, zodat u in geval van nood de herstelpunten kunt bereiken.
Ik zou niet weten of je dit op een andere manier voor elkaar kunt krijgen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan