backup/image maken zonder cd/dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

poekelaar

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2006
Kan ik een complete backup/image maken van mijn laptop die beschikt over een alleen lezen dvd-speler? Oftewel kan ik ook een backup/image (ik weet het verschil niet zo goed) naar een externe HD schrijven en zo ja kan ik hem dan in geval van nood ook simpel terugzetten? En met welk progje zou ik dat dan het beste kunnen doen?
Het is een laptop waarop XP-pro staat.

Poekelaar

Harry, bedankt voor je snelle reactie. Kan ik die backup met de trial versie maken of moet ik het programma echt kopen. Als dat zo is zijn er dan gratis progjes die dit ook kunnen. Ik ben namelijk niet zo heel handig in dit soort dingen en dan relatief dure progjes aanschaffen en er niet mee kunnen werken .....
En hoe zet ik de backup/image dan terug want de laptop moet helemaal leeggemaakt worden dus ik heb dan geen windows of iets om aan te geven dat ik het terug wil zetten.

groet Poekelaar

Hoi !

Gratis programma's ken ik hiervoor niet.

Heb je al hier op @helpmij gezocht bij de gratis software ?

Terugzetten gaat vanzelf via het programma, of via een rescue-disk als de PC helemaal niet meer op wil starten.

Leegmaken is niet aan de orde, het programma regelt dat zelf.

Greetz,

Harry.

Image branden op dvd

Ik heb een image van mijn laptop gemaakt via true image maar nu moet ik die afzonderlijke images branden op een dvd en ik krijg de melding dat ze meer dan 4 gb groot zijn en ik ze moet opmzettenin udf. Ga ik die dan nog kunnen terugzetten via true image of zit ik in de problemen dan om ze terug te zetten
alvast bedankt

DriveImage XML

Kennelijk hier niet goed gezocht.
Ik heb al veel geschreven over DriveImage XML.
Vooral in combinatie met een BartPE Boot CD een winnende combinatie.:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan