backup lokatie wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

piggelmee

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2000
Hallo mensen,

Ik heb een nieuwe externe harddisk (F) waarop ik backups van mijn bestanden in windows 7 wil zetten.

In eerste instantie zette ik ze op een andere schijf, genaamd G

Ik kan nergens vinden waar ik de nieuwe lokatie F kan ingeven. :shocked:

Kan iemand mij even verder helpen? Bedankt alvast!

Hoe kom je erbij dat die externe schijf F als schijfletter heeft?

Linksom of rechtsom: Je zult in Schijfbeheer moeten gaan kijken wat nu de status is van die nieuwe externe schijf. Het zou me (bijv.) niet verbazen dat er nog geen partities op staan óf dat er wel partities op staan, maar dat je die nog geen schijfletter hebt gegeven.

Schijfbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> diskmgmt.msc
Maak het scherm maximaal groot, en kijk in het onderste deelvenster wat de status is van de aangesloten (interne en externe) harde schijven en CD/DVD spelers.

Succes,

Tijs.

tsja, als ik kijk in "computer" zie ik toch echt mijn aangesloten stations staan.
Ook in schijfbeheer overigens.
Dus zo kom ik erbij.

Ik snap het probleem: De F schijf is gewoon in beeld, maar je hebt geen idee waar je kunt aangeven dat (vanaf nu) de backup dáárheen moeten gaan.

Ik heb zelf geen Windows 7, maar misschien heb je wat aan deze webpagina, die (min of meer) een tutorial bevat van Windows Backup, incl. het aangeven van de lokatie waar de backup op te slaan.

Tijs.

Hoi,
1 tip wil ik je niet onthouden geef je externe schijf de schijfletter X of Z. (bij schijfbeheer)
De reden: als je de schijf loskoppelt en je plugt regelmatig usb-sticks e/o andere apparaten in dan loop je het risico dat als je een volgende keer je externe weer aansluit je schijf wederom een ander stationsletter krijg toegewezen. Door je schijf een letter hoog in het alfabet te geven voorkom je dat.
De back-up doellocatie moet je kunnen kunnen veranderen zoals in de link van Tijs aangegeven.
Succes.

de schijf x of y noemen lukt niet, krijg melding dat de parameter onjuist is

Hoi,
heb je vraag nog even in onderzoek wordt vervolgd en ik kom er nog op terug, of er moeten tussentijds nog andere oplossingen aangedragen worden.

@piggelmee: je kunt blijkbaar de schijfletter niet wijzigen. Heb je mijn link al gevolgd om te zien of je de backuplocatie op F: kunt zetten?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ja, de schijfletter voor backuplokatie wijzigen is gelukt, hiervoor moest ik verder het backup programma in. Maar dat zit nu snor. Bedankt!

Ook als Mik Zjegger nog reageert m.b.t. het veranderen van de schijfletter voor de externe harde schijf, toch graag alvast je vraag op opgelost zetten.

Klik op "Zet vraag opgelost" op de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan