backup maken en terugzetten met outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankvG

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2013
hallo allemaal,

ik moet voor iemand opnieuw installeren (van xp naar w7). nou is dat geen probleem, maar deze persoon werkt met outlook 2003 waar ik dus geen ervaring mee heb. de vraag is dan ook: hoe ga ik de bestaande gegevens, mappen en contactpersonen, backuppen en daarna in w7 terugzetten?
groeten, frank

hee rens,
bedankt voor je snelle reactie; ja ik wil de bestanden i.c.m w7 home premium en outlook 2003 weer gaan gebruiken. ik vraag me dan ook af of ik niet een backup kan maken van alle bestanen (dus in één backup, ook met de aanmeldinstelingen, adresboek en emailmappen) die ik dan weer kan importeren in de "verse instal"
groetjes, frank

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is geloof ik niet mogelijk... Ik heb dat ook een keer geprobeerd.

Je kan handmatig alle contacten exporteren, als ik me niet vergis zit die optie bij bestand export, en anders kun je alle contacten selecteren en ze gewoon naar je bureaublad slepen.
Vervolgens kun je gaan kijken naar .PST bestand waar alle mail in staat, zie daarvoor ook mijn link.

Groetjes,
Rens

sjj,
dit had ik ook al gevonden op internet; maar dit is voor xp! nu nog zien te vinden voor w7. daar vind ik immers bij gebruikersaccounts niks over email zoals staat uitgelegd in dit artikel. toch bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Is voor outlook 2003, dus zal ook in windows7 werken.:thumb:

Als je de e-mail tab zoekt in windows 7, dan kun je naar configuratiescherm (Zorgen dat hij op iconen staat) --> e-mail

sorry hoor maar ik draai op ultimate en daar staat toch echt geen onderwerp "email"tussen! en hij staat toch echt op iconenen
Als je de e-mail tab zoekt in windows 7, dan kun je naar configuratiescherm (Zorgen dat hij op iconen staat) --> e-mail

Dat is vreemd, bij mij wel, zie screenshot, ik heb wel een engelse windows versie maar dat zou niks mogen uitmaken.
Untitled.jpg

Het zou eventueel kunnen dat het mailicoon er niet staat omdat die vanuit Outlook 2010 automatisch in het configuratiescherm wordt gezet.

Groetjes,
Rens

ok, nou begrijp ik waarom het bij niet staat: ik heb outlook helemaal niet geinstalleerd want die gebruik ik niet. ik was me alleen alvast aan het verdiepen in dit onderwerp. gtoetjes frank
Dat is vreemd, bij mij wel, zie screenshot, ik heb wel een engelse windows versie maar dat zou niks mogen uitmaken.
Bekijk bijlage 193143

Het zou eventueel kunnen dat het mailicoon er niet staat omdat die vanuit Outlook 2010 automatisch in het configuratiescherm wordt gezet.

Groetjes,
Rens

Aha kijk dat is inderdaad het probleem. Op de computer die je opnieuw wil installeren zal waarschijnlijk wel het mailicoon staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan