Backup maken met Nero

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benji1971

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2002
Een vraagje:
Ik heb, nadat ik net mijn pc volledig opnieuw geinstalleerd heb, met Nero een backup gemaakt van mijn complete c partitie.
Dit heeft Nero weggeschreven op 2 dvd's.

Als ik nu ooit in de situatie kom dat ik mijn pc opnieuw wil installeren, kan ik dan deze backup terugzetten?
Zo ja, moet dit dan perse met Nero of kan ik ook vanuit een geformateerde situatie van de c schijf de boel terug zetten?
Er staat wel een exe file op dvd, maar heb geen idee of dit voldoende is.
Als het nu wel via Nero moet, kan ik dan gewoon de volledige c schijf overschrijven?

Alvast bedankt voor de reacties....:D

Was dat een image of waren dat losse bestanden?

Groetjes,
Bennie

Nero

Ik heb het idee dat het losse bestanden zijn.
Ik heb even snel op de dvd gekeken en zie meerdere .dat bestanden staan van ruim 660MB.
Enkele .msg bestanden en een nrestore.exe en een nrestore.cfg

Nero

Bedankt Bennie,

Ik denk dat ik hier wel wat mee kan.
Ik kopieer NRESTORE.EXE en NRES_NLD.MSG (in voorbeeld op link is NLD - ENG) naar een diskette.
Start pc met een floppy van bijv. win98 en plaats daarna diskette. Daarna kan ik de cd selecteren en voila.

Helemaal perfekt...:D

En dan maar hopen dat het goed gaat....Het allerbeste zou een testmogelijkheid zijn. Ouch...:o

Groetjes,
Bennie

Nero

Nou dat nog maar even niet......:D

Ik heb de pc net 2 dagen geleden volledig opnieuw geinstalleerd en alles loopt weer perfect.

Ik zie het wel tegen de tijd dat het weer nodig is, dan zal ik het testen...:p

Ik heb al wel de benodigde bestandjes van de dvd op een diskette gezet en die bij de dvd's gelegd, dus.....

mocht het zover zijn :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan