Backup maken met Windows XP-Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJBaksteen

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Hallo,

Ik heb regelmatig een backup gemaakt van de complete C-schijf met het standaard backup-programma wat bij Windows XP Proffesional zit. Dit doe ik op een externe Harddisk.

| START > Alle programma's > Configuratiescherm > Prestaties en onderhoud > Een backup van mijn gegevens maken|

Dit heeft altijd gewerkt tot laatst. Toen kreeg ik bijgevoegde ballon, rechtsonder in mijn scherm.

Via een ander programma (PowerArchiver2000) hetzelfde probleem, waar kan de fout zitten?
Ik heb wel, door veranderen van printers enzo, de Harddisk op een andere USB aangesloten. Uiteindelijk krijg ik meerendeel van de bestanden wel gebackupd (heb ik het zo goed geschreven...?) maar niet alles.

Wie kan me helpen of een beetje op weg helpen?

Bijlagen

• foutmelding backup.jpg
    foutmelding backup.jpg
    37,9 KB · Weergaven: 80
Wat is F: voor schijf? Een externe of een interne?

De melding is dat de verbinding met het apparaat verloren is gegaan voordat de gegevens goed waren weggeschreven.

Wat je moet doen is
1. Ervoor zorgen in Apparaatbeheer dat je usb-poort niet in energiebeheerstand gaat staan.
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Loop alle USB-Roothubs en USB-Hoofdhubs na of in het tabblad Energiebeheer (bereikbaar via erop dubbelklikken) staat dat het mag worden uitgeschakeld om energie te besparen. Zet daar dat vinkje uit.
2. Zoek (ook in Apparaatbeheer) je externe harde schijf op, dubbelklik erop, en zet in tabblad Beleidsinstellingen het zo dat Optimaliseren voor snelle verwijdering aan staat.
3. Kijk ook na of Energiebeheer aanstaat, waarbij harde schijven uitgeschakeld kunnen worden. Zet dat op Nooit, en zet daar ook Systeem op stand-by op Nooit.
Start -> Uitvoeren -> powercfg.cpl

Hopelijk lukt het zo.

Succes,

Tijs.

Harddisk

Heb de instellingen gewijzigd, hoop dat het helpt, maar dat lezen jullie snel genoeg.
F: is een externe harde schijg.

ben benieuwd.....

Gr. JOOST

Helaas.....

Ik heb de instellingen gewijzigd, maar het resultaat is.....0,nix
Laatst ook een probleem gehad met de DVD speler, bleek een registerfout te zijn.
(OPGELOST DOORDAT IK TOEVALLIG EEN TOPIC OP DIT FORUM TEGENKWAM. :thumb: SYSTEEMLEVERANCIER KON HET NIET OPLOSSEN...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zou dat hierbij ook kunnen?

Dan kunnen we nog naar bedieningsfouten kijken:
Zet je die externe harde schijf op een gegeven moment nog uit, of staat die permanent aangesloten op de pc (met stroom altijd aan).
Daarnaast is nog van belang hoe je de pc 'afsluit': Gaat dit d.m.v. Afsluiten of d.m.v. slaapstand/standby?

Tijs.

Externe schijf

Hallo Tijs,

De externe harde schijf staat alleen aan tijdens de backup-procedure en om evt. wat bestanden er vanaf te halen. Daarna gaat hij uit met de aan/uit knop die erop zit.
Wel blijft hij constant aangesloten via de USB-kabel.

Afsluiten van de pc: START > AFSLUITEN > AFSLUITEN
De slaapstand wordt niet gebruikt.

Gr. JOOST

Hmm... de melding ontstaat dus terwijl/tijdens dat je de backup aan het maken bent? Gegeven wat je verder gemeld en al geprobeerd hebt lijkt er m.b.t. je instellingen nu niets meer mis te kunnen gaan, dus begin ik de externe harde schijf zelf te verdenken.

Doe eens een schijfcontrole, inclusief check op sectoren ("Beschadigde sectoren zoeken en repareren"). Kijk dan vooral even na welke terugmelding komt over wat er gerepareerd zou zijn, maar belangrijker is dat de test zelf slaagt (je geeft de externe schijf daarmee behoorlijk wat te doen ;) )

Anders hulpmiddelen als Seatools gebruiken om het ding te testen.

Edit: Link naar Seatools aangepast.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
mislukte schijfcontrole

Heb getracht de schijfcontrole uit te voeren, maar helaas, ZIE BIJLAGE

Ik zag wel bij de algemene eigenschappen dat de functie Deze schijf indexeren om zoekacties te versnellen aangevinkt is, kan dit ermee te maken hebben?

Gr. JOOST

IK SCHROK ME NET BEHOORLIJK EEN HOEDJE,

kijk ik, zie ik dat er nix op de F: schijf staat, maar na het uit- en aanzetten zag ik gelukkig alle bestanden weer op zn plek staan, wel vreemd toch?

Bijlagen

• foutmelding backup2.jpg
    foutmelding backup2.jpg
    75,5 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
Die indexering heeft er niets mee te maken.

Het lijkt mij dat de controller van de externe harddisk problemen geeft, lijkt mij ook de verklaring van de meldingen die je eerder kreeg over het niet wegschrijven van de gegevens.

Probeer nog wel even of het probleem niet aan je specifieke USB-aansluiting ligt, en doe dus de tests (backup maken, en de harddisk-check die je zojuist gedaan hebt) nog een keer op een andere USB-aansluiting waar je vertrouwen in hebt dat die het goed doet. Alternatief kun je de harddisk ook naar iemand anders brengen, en daar die harddisk-check uitvoeren.

Krijg je dan weer vergelijkbare meldingen, dan lijkt me de externe harde schijf kapot. Probeer dan het ding omgeruild kunt krijgen met de informatie die je hier in deze discussiedraad bij elkaar gesprokkeld hebt.

Succes,

Tijs.

ik blijf het proberen...

Ik heb de externe harde schijf uit één van de usb-poorten aan de achterzijde van de computer gehaald en aan één van de voorste usb-poorten aangesloten. Daarna zonder succes weer geprobeerd een backup te maken.
Ook bij het verplaatsen van (afbeeldings-)bestanden naar de computer, heeft hij moeite. Hij kan bestanden 'niet vinden' terwijl ze wel op de schijf aanwezig zijn.......

Ik ga nu de harddisk opnieuw installeren, misschien dat het helpt.
ondertussen: TIPS ZIJN WELKOM!

Gr. JOOST

Virtueel geheugen misschien de boosdoener?

Is het virtueel geheugen misschien de boosdoener?
zie bijlage

Bijlagen

• virtueel geheugen F.jpg
    virtueel geheugen F.jpg
    73,3 KB · Weergaven: 52
Nogmaals: Ik vrees het ergste voor je, maar misschien heeft iemand anders nog iets dat je zou kunnen proberen.

EDIT: Geen wisselbestand op externe harde schijf is prima ingesteld. Vooral zo laten! :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb regelmatig een backup gemaakt van de complete C-schijf met het standaard backup-programma wat bij Windows XP Proffesional zit. Dit doe ik op een externe Harddisk.

Dit heeft altijd gewerkt tot laatst. Toen kreeg ik bijgevoegde ballon, rechtsonder in mijn scherm.

Wie kan me helpen of een beetje op weg helpen?

Ik heb al die reacties niet gelezen want ik vraag me af, waarom moeilijk doen als het eenvoudig kan.
Gebruik gewoon DriveImage XML zie wat ik in deze rubriek eerder vermelde.

Ik heb al die reacties niet gelezen want ik vraag me af, waarom moeilijk doen als het eenvoudig kan.
Gebruik gewoon DriveImage XML zie wat ik in deze rubriek eerder vermelde.

Inderdaad, je hebt de reacties niet gelezen. Het gaat hier dan ook niet over de backup-software zelf maar (het schrijven naar) de externe harde schijf die problemen geeft.

Tijs.

Inderdaad, je hebt de reacties niet gelezen. Het gaat hier dan ook niet over de backup-software zelf maar (het schrijven naar) de externe harde schijf die problemen geeft.

Tijs.

Sorry, dit is "different cook".
Heeft de vragensteller de externe disk al eens op een andere pc aangesloten, zoals jij al
voorstelde?
Zou het zin hebben om in apparaatbeheer de schijf te verwijderen, computer uit, weer aan en de schijf opnieuw te laten vinden.

Windows kan soms vrij lastig doen, als je met de systeembestanden iets wilt doen.
Proberen met BartPE dan krijg je een aparte Windows omgeving, dan daar de image maken?

probeersel andere computer

Heb de schijf op andere computer aangesloten, hiermee geen fouten gekregen.
Niet met schrijven van backupbestand (4Gb) naar Externe schijf en ook niet met kopiëren/verplaatsen van bestanden die eerst 'niet' verplaatsbaar waren.

Heb de schijf op andere computer aangesloten, hiermee geen fouten gekregen.
Niet met schrijven van backupbestand (4Gb) naar Externe schijf en ook niet met kopiëren/verplaatsen van bestanden die eerst 'niet' verplaatsbaar waren.

Blijft de vraag waarom bij je eigen pc niet?
Werk je daarmee met SP2 en die andere PC?

Al een systeemherstel gedaan van zo ver mogelijk terug?

Een registerscan met CCleaner, + scan van AdAware, Spybot Search & Destroy, plus
anti-virus scan.
Heb je recent iets geïnstalleerd?

Het wordt dus wel trial & error, maar wellicht zijn er anderen op het forum die
gericht iets weten (er zijn knappe koppen hier:thumb:)

Zodra de zaak is geklaard wel een nieuwe backup maken, want in die je nu gemaakt hebt zit het probleem nog.

Sp2

Redelijk recent nog windows onderhoud gedaan.
Volgens mij hebben ze allebei SP2.
Heb wel af en toe de melding (zonder backup) dat het virtueel geheugen van de computer te laag is. (zie bijlage) zou dat er ook mee te maken kunnen hebben? Backup van 'kleine' groepjes, zoals Mijn Documenten en de D:\ schijf zijn geen probleem. Ook het verplaatsen van bepaalde bestanden niet.

Bijlagen

• foutmelding virtueel geheugen.jpg
    foutmelding virtueel geheugen.jpg
    37,1 KB · Weergaven: 53
Redelijk recent nog windows onderhoud gedaan.
Volgens mij hebben ze allebei SP2.
Heb wel af en toe de melding (zonder backup) dat het virtueel geheugen van de computer te laag is. (zie bijlage) zou dat er ook mee te maken kunnen hebben? Backup van 'kleine' groepjes, zoals Mijn Documenten en de D:\ schijf zijn geen probleem. Ook het verplaatsen van bepaalde bestanden niet.

Ik zou zeggen dat het er gezien de melding wel mee te maken heeft.
Overweeg er wat meer RAM geheugen bij te plaatsen, dat is niet zo duur.
Wat heb je nu?

Gebruik van het virtueel geheugen zou slechts sporadisch moeten plaatsvinden,
want dat maakt de pc traag.
Je werkt dan niet met het snelle RAM geheugen maar van de tragere harde schijf.
Het virtueel geheugen overigens instellen zodat Windows de grootte vaststeld.

Ik weet niet hoe, ik weet niet wat, maar als ik alleen de C-schijf (zonder mijndocs) backup en daarna alleen mijn documenten, doet alles het.

PROBLEMS ARE THERE TO BE SOLVED!

ALLEMAAL BEDANKT!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan