Backup maken Microsoft Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannekemolenaar

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Om een backup van mijn emails in MS Outlook 2007 te maken heb ik de optie 'Exporteren' in Bestand gekozen.
Dan opent zich een wizard waar je kunt kiezen uit 9 mogelijkheden.
Ik heb geen idee hoe ik verder moet.
Graag wat hulp en dit lijkt me ook handig voor andere mensen. :thumb:
Hartelijke groet van Janneke

Dat levert het volgende op:

Geen resultaten gevonden voor business nl nl content paginas article aspx cbcid 61 listid ceb04600 fc85 4074 8b8a 0d10c8e9b7e7.

Vreemd. Bij mij werkt het wel. Anders zelf even zoeken op back-up outlook.

Nou ja, daar was ik juist gestrand omdat de verkenner er niet meer zo uitziet als vroeger.
Ik zou dit pad moeten vinden:
C:\Users\Janneke\AppData\Local\Microsoft\Outlook\archive.pst
Maar AppData komt niet voor in die lijst en deze vind ik ook niet met zoeken.
Einde verhaal.

De map bleek verplaatst te zijn. Ik heb 'm toch nog gevonden (pfff).
In de beschrijving staat bij back-up teruglezen:

Sluit Outlook en eventueel ook Word, als dat geopend is
Start een tweede sessie van Windows Verkenner en open daarin de back-up. Doorgaans gebeurt dat al automatisch, als u bijvoorbeeld de cd met daarop de back-up in uw pc steekt.
Selecteer alle bestanden in de Outlook back-up map
Sleep de selectie naar de map met het beschadigde Outlook-bestand in het andere Verkenner-venster.

Even over 'openen van de backup'. Dat blijkt niet te gaan. Er komt een melding met welk programma je dat wilt doen. Een dialoogvenster laat een rij bestanden zien of je kan op internet zoeken.
Graag advies.

(Dit hoofdstuk heet: gemakkelijk een back-up maken.) :o

Ik denk dat je het bestand niet moet openen maar het bestand, .pst, geheel moet kopieeren.

Vreemd. Bij mij werkt het wel. Anders zelf even zoeken op back-up outlook.
De TS komt op Helpmij voor een oplossing. De kreet
"misschien zelf even zoeken" is dan ook niet de meeste gelukkige en zien we ook liever niet als antwoord.

Dit is niet bedoeld als zoek het zelf maar uit. Ik geef een link en die werkt niet bij haar. Daarom zeg ik zoek hier zelf even op om een goede werkende link te vinden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Rien en Huijb, geen probleem hoor. Wel raar dat zo'n link niet werkt.

Wat betreft het kopiëren: dat zal ik pas merken als ik inderdaad pas email terug ga zetten. Mijn link was trouwens afkomstig van Microsoft zelf.
Ik zal ze nog even laten weten dat hun beschrijving niet helemaal duidelijk was.

Dank voor je hulp Rien.
Groet van Janneke.

Maar nu ben ik het spoor weer bijster. Ik dacht het begrepen te hebben. Ik ben volgens een andere link te werk gegaan.
http://www.microsoft.com/business/n...listid=ceb04600-fc85-4074-8b8a-0d10c8e9b7e7#2

Deze werkwijze levert een veel groter .pst bestand op en plaatst die niet in Outlook zelf.
Ik wil de backup dan ook op een externe harde schijf bewaren.
In dezelfde map zag ik nu trouwens ook het .pst bestand gemaakt volgens de methode hierboven (met een andere inhoud dus).

BackRex Outlook Backup demo http://backsettings.com/dl_expert.html is een gratis tooltje waarmee een kopie van heel Outlook gemaakt kan worden. Als u die kopie dan op een USB-stick set kan Outlook zo op een andere PC gezet worden. Wel zelf het wachtwoord van Outlook intikken, want dat gaat niet mee.

Graag gedaan :d
Let er wel op dat bij de nieuwe PC alles van Outlook op precies dezelfde partitie en map gezet moet worden als op de oude PC.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan