backup maken outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouter1980

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Hallo,

ik ben van plan mijn desktop eens opnieuw te installeren.
Nou wil ik graag mijn mail behouden, en wanneer ik opnieuw outlook 2007 installeer ook weer deze mail importeren.
Wanneer ik via de export functie van outlook mijn Persoonlijke mappen aanklik en laat exporteren, dan wordt dit een PST bestand.
Als ik dit bestand weer importeer op mijn schone pc, worden dan alle mappen, mail en regels ook weer op exact dezelfde wijze teruggeplaatst?
of kan ik mijn mail beter met een ander programma veiligstellen?

Hoi,

Volgens mij alles behalve je account! Deze zul je gewoon handmatig in moeten stellen!
Echter...als je van xp naar vista gaat kun je windows easy transfer gebruiken. Hiermee worden alle gegevens overgezet!

Het is echt heel eenvoudig. Kopieer simpelweg de .pst bestanden naar een veilige plek (diskette / andere partitie / externe hdd)

Installeer Outlook opnieuw en overschrijf de nieuwe .pst met de veilig gestelde .pst.
Álle mappen, inclusief de verwidjerde mails etc. etc. heb je dan in één klap weer terug.

hallo,

ik heb mijn pst bestand gevonden in de map Gebruikers enz..
probleem is dat hier 3 pst bestanden te vinden zijn, en allemaal nog gewijzigd in 2008.
Outlook.pst is laatst gewijzigd op 26-1-2008 en is 908MB groot.
Outlook1.pst is laatst gewijzigd op 24-12-2008 en is 2,02GB groot.
Outlook2.pst is laatst gewijzigd op 24-12-2008 en is 416MB groot.
ik heb eerlijk gezegd geen idee welke van de 3 ik hiervan moet gebruiken.
vorige keer dat ik mijn systeem opnieuw heb geinstalleerd heb ik dit ook zo gedaan ,maar nu krijg ik iedere keer dat ik outlook opstart de vraag welk profiel ik als standaard wil kiezen (terwijl er maar 1 profiel te kiezen is in het dropdown menu).
Wie kan mij met dit probleem helpen?

Nog steeds simpel houden.
Kopieer alle 3 de bestanden naar die Outlook map. Hernoem vervolgens 2 van de drie bestanden. Bijv. naar test1.pst en test2.pst en laat er ééntje de naam Outlook.pst hebben of krijgen.
Start Outlook en kijk of je nu alle mailtjes (ook de verwijderde), mappen, contactpersonen etc. etc. tot je beschikking hebt.

Mis je oudere mails en / of contactpersonen etc. etc. sluit Outlook en probeer de volgende. Uiteraard hernoem je dan Outlook.pst naar foute1.pst en hernoem je 1 van de test.pst bestanden naar Outlook.
Start Outlook en kijk of dít nu het goede bestand is.

@Wouter

Om te zien wélk bestand het 'actuele' is, doe je het volgende:

1. Start Outlook
2. Menu: Bestand > Gegevensbestandsbeheer ...... je ziet onder de 'Tab' Gegevensbestanden de exacte naam én de map waarin het bestand is opgeslagen.

Zoals al aangegeven, worden de mail-accountgegevens niet gebackupped, dat is sinds 2003 niet meer mogelijk uit veiligheidsoverwegingen. Daarvoor kon je de accountgegevens wél exporteren en importeren, eigenlijk zonder dat je hoefde te weten welke gegevens dat nu precies waren.

Ook de 'regels' worden niet in het pst-bestand vastgelegd, maar moet je apart exporteren:

1 Start Outlook
2 Menu: Extra > Regels en waarschuwingen... je ziet nu de aangemaakte regels staan en direct daarboven een aantal bewerkingsopties.
3 De laatste is 'Opties', klik daarop en je kunt de regels nu exporteren naar een locatie die je wilt. Hij krijgt de extensie .RWZ

Ter info, MS heeft een hulpprogramma beschikbaar waardoor backup als keuze onder de File tab komt te staan. Je kunt dan een aparte locatie (partitie) opgeven van je back up. Zie http://www.microsoft.com/downloads/...3a-b7d0-4b16-b8af-5a6322f4fd01&displaylang=nl

@Wouter

Om te zien wélk bestand het 'actuele' is, doe je het volgende:

1. Start Outlook
2. Menu: Bestand > Gegevensbestandsbeheer ...... je ziet onder de 'Tab' Gegevensbestanden de exacte naam én de map waarin het bestand is opgeslagen.

Zoals al aangegeven, worden de mail-accountgegevens niet gebackupped, dat is sinds 2003 niet meer mogelijk uit veiligheidsoverwegingen. Daarvoor kon je de accountgegevens wél exporteren en importeren, eigenlijk zonder dat je hoefde te weten welke gegevens dat nu precies waren.

Ook de 'regels' worden niet in het pst-bestand vastgelegd, maar moet je apart exporteren:

1 Start Outlook
2 Menu: Extra > Regels en waarschuwingen... je ziet nu de aangemaakte regels staan en direct daarboven een aantal bewerkingsopties.
3 De laatste is 'Opties', klik daarop en je kunt de regels nu exporteren naar een locatie die je wilt. Hij krijgt de extensie .RWZ

de herinstallatie is gelukkig gelukt.
mail heb ik allemaal weer terug kunnen zetten.
heb de pst file terug gezet en als gegevensbestand aangegeven.
alleen de backup van de regels en waarschuwingen ging niet helemaal, moest wat aanpassingen doen, maar werken nu ook weer.
hartelijk dank allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan