Backup maken Outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bibbertje

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2013
Berichten
38
Ik wil mijn trage laptop leegmaken en windows opnieuw installeren. ik wil mijn emails backuppen op een externe harde schijf.
Wat is de beste manier om dit te doen?

Het gaat om de adressen, maar ook de mails die ik wil bewaren. Ik heb 3 accounts.
Vast bedankt!
 
klik in de menubalk op Bestand
klik op importeren/exporteren
selecteer "naar een bestand exporteren" klik op volgende.
selecteer "Bestand met persoonlijke mappen (.pst)" klik op volgende.
selecteer een map, bijvoorbeeld "Postvak IN" en vink aan "Inclusief submappen" klik op volgende.
klik op Bladeren en navigeer naar een locatie waar je de backups wilt hebben, bijvoorbeeld een usb-stick. vul een naam in, bijvoorbeeld "PostvakIN_Archief_account1.pst" klik op OK.
klik op voltooien, het proces kan aardig wat tijd in beslag nemen aan de hand van het aantal items in de map. voer dit uit voor elke map waar je een backup van wilt hebben(dus ook contacten). Na het klikken op voltooien dien je nog even een herkenbare naam in te voeren waar "persoonlijke mappen" staat. bijvoorbeeld "Backup Account1 PostvakIN", klik op OK.

om de bestanden achteraf weer in je outlook te krijgen:
bestand
Openen
Outlookgegevens bestand
selecteer het backup bestand.

suc6!
 
Minder tijdrovend : ga in de verkenner naar C:\gebruikers\jouwnaam\appdata\local\microsoft\outlook

en kopieer daaruit de .pst bestanden (de outlook.pst en de archive.pst) naar een extern medium.

Installeer Windows en / of Outlook opnieuw en plaats de 2 .pst bestanden terug. Met het terugplaatsen van die 2 bestanden heb je niet alleen je inbox mailtjes terug, maar álle mailtjes : ook de verzonden, verwijderde etc. Daarnaast heb je gelijk je agendaitems én je contactpersonen weer terug.

Is de map appdata niet zichtbaar? Dan moet je in de verkenner eerst even deze zichtbaar maken : organiseren, mapp -en zoekopties, weergave en dan verborgen mappen, bestanden en sations weergeven aanvinken.

Uiteraard voor elk account de .pst's veilig stellen, tenzij het Hotmail / live / msn accounts zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan