backup maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ebihara

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
Berichten
47
Had mijn vraag in een verkeerde rubriek geplaatst, sorry.
Vraag is, hoe kan ik een backup maken van onder andere de emailadressen en de vak post in. Een poos geleden had ik het hier ergens gelezen. maar ben mijn aantekening kwijt.
Bedankt
 
Die worden allemaal opgeslagen in het *.pst-bestand. Zie menu bestand\archief voor de lokatie.

Groetjes,
Bennie
 
Dat bedoelde ik niet. Ik kreeg de vorige keer hier een tip, dat ik een klein bestandje kon downloaden en na installastie kwam er in het menu bestand van outlook een item "backup maken ".
 
Die is inderdaad vreselijk handig, ik gebruik hem ook. Ben blij met Bennie zijn link want ik was de download ook kwijt :thumb:.
 
Die was ik ook kwijt, maar is dat er ook voor outlook express ?

Groeten Oossie
 
Gaan we bekijken, bedankt :thumb:

Groeten Oossie
 
outlook

Bedankt voor de link.
Maar met welk programma kan ik nu de opgeslagen backup openen (office data file)
groet
 
Ook weer met Outlook. (Importeren).

Groetjes,
Bennie
 
In welk opzicht is dit programma nu handiger dan via de verkenner een kopietje te maken van de pst file?
 
Omdat je hiermee instellingen kan opgeven (welke mappen wel en niet, en kan comprimeren). Tevens backupt deze automatisch wekelijks als je Outlook afsluit.
 
wordt er ook van de mail een backup gemaakt?

Hallo allemaal,

Worden er met het door Microsoft geleverde programmaatje ook backups gemaakt van je emails?

Het lukte me laatst namelijk niet om met een kopie van outlook.pst de mails mee te nemen, terwijl dat natuurlijk wel makkelijk zou zijn.

Alvast bedankt en prettige feestdagen,

Bas
 
Hoi Ster 2000,

Als je jouw *.pst exporteert, dan moet je in de wizard bij de vraag: selecteer de map waaruit u wilt exporteren, wel de bovenste (persoonlijke mappen) kiezen.

Dan heb je alles, anders pak je maar een gedeelte van jouw Outlook!

Succes!
p.s, dit gaat over de standaard wizard van Outlook. Ik ben niet bekend met de back-up Addin!
 
Re: wordt er ook van de mail een backup gemaakt?

Geplaatst door steru2000
Hallo allemaal,

Worden er met het door Microsoft geleverde programmaatje ook backups gemaakt van je emails?

Het lukte me laatst namelijk niet om met een kopie van outlook.pst de mails mee te nemen, terwijl dat natuurlijk wel makkelijk zou zijn.

Alvast bedankt en prettige feestdagen,

Bas

Er wordt JUIST een backup gemaakt van je E-mail, dus ik snap je vraag niet helemaal...

Die verder het antwoord van Joost.
 
Een alternatief voor dit alles:

Maak gebruik van een (DOS)batch-bestandje. Zie bijlage. Zet hierin:
-----------------------------------------------------------------------
copy C:\Docume~1\Admini~1\LocalS~1\Applic~1\Micros~1\Outlook\Outlook.pst F:\

pause

exit
-----------------------------------------------------------------------
Aan te passen met de "Kladblok". Op de plaats van "Admini~1" de eerste 6 letters van je accountnaam gevolgd door "~1" invullen. Op de plaats van "F:\" de locatie invullen waar de backup moet staan (Let op: gebruik telkens alleen de eerste 6 letters van dir-namen en spaties weglaten, gevolgd door ~1, zie voorbeeld). Genoemde locatie van het .pst-bestand alleen geldig binnen Win-XP!

Zet dit bestandje op je desktop en dubbelklik hier op om je backup te maken, de rest gaat vanzelf.
In mijn geval wordt de backup op een SD-kaartje gezet. Vanaf hier kan het .pst bestand ook weer gewoon teruggezet worden (handmatig).
Ik gebruik ook dergelijk .bat-bestandjes voor andere backups naar de SD-kaart, incl. gehele dir's met bestanden -> werkt wel ietsje anders.

Lijkt omslachtig maar werkt perfect!

Groetjes, Pieter-Jan
 

Bijlagen

  • vb batch bestand.zip
    220 bytes · Weergaven: 30
Hoi Bas,

Laat jij nog even weten of en hoe je het probleem uiteindelijk hebt opgelost?

See Yah!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan