Backup maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lukev3

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hallo,

Ik ga vanmiddag mijn computer leeg halen en win xp pro opnieuw installeren. Maar ik wil ook een aantal dingen bewaren zoals: Muziek (4bg), Foto's (1gb) en een bv alle mijn documenten mappen en favorieten.

Dit past niet allemaal op een paar cd's en het leek mij dan ook het makkelijkst om mijn harde schijf in 2en te hakken. Het is niet zo'n grote schijf (40gb) maar ik dacht zelf aan b.v. 15 gb voor win xp en office en 25gb voor alle andere dingen.

Hoe kan ik veilig zorgen dat die schijf waar ik alles op backup niet formateerd en die waar nu win xp op staat wel.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik wil zeker weten dat het gaat lukken!

Alvast bedankt,

Geplaatst door Lukev3
Muziek (4bg), Foto's (1gb) en een bv alle mijn documenten mappen en favorieten.

Dit past niet allemaal op een paar cd's
Als ik jou was zou ik het toch op een stel cd-roms zetten. Oké, dat zijn er een stuk of acht en is even werk. Maar heb je er wel eens aan gedacht dat je al die muziek en foto's kwijt bent als je harde schijf crasht?
Het verbaast me dat je 1 GB aan foto's niet gebackupped heb. Ik neem toch aan dat daar herinneringen bijzitten die je niet graag kwijt wilt.
Het herstellen van een gecrashte schijf kan wel, maar kost je al gauw € 1500,-. Dan kun je toch beter even tijd uittrekken voor het branden van een paar cd'tjes.

Guus.

Laatst bewerkt:
Met partition magic (vanaf versie 7) kan je partities maken.
Eerst dat doen, dan al je foto's etc op die partitie zetten.

Dan opnieuw installeren.
Maar ik zou zeker die foto's even op cdrom zetten. Zoals Guus abc al zei, als je hd crashed dan heb je niets meer..

dat was ik inderdaad van plan, die foto's wil ik inderdaad ook op cd branden. Zou inderdaad zonde zijn als ik die kwijt ben!!

En als ik partition magic gebruik en ik maak b.v.

C: voor windows (dat is ie al)
D: voor backup en "tweede" schijf

en ik formateer C:, dan gebeurd er niks met D: toch??

Als ik dan windows heb geinstalleerd heb ik gewoon 2 schijfen en op D: staan dan al die backup bestanden?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Geplaatst door Lukev3
Als ik dan windows heb geinstalleerd heb ik gewoon 2 schijfen en op D: staan dan al die backup bestanden?
Inderdaad. Als je tenminste niet vergeet die bestanden naar D: te kopiëren voordat je gaat formatteren.:D

Guus.

hehe nee dat moet ik dan ff onthouden, zal het proberen!!

bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan