Backup maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolliepop

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Beste helpmijers,

Ik wil een backup maken van alles wat op m'n pc staat, en ik weet hoe dat moet.
Dus eens per 2 maanden doe ik dat, en het is nu tijd dat ik het weer doe (ik doe het altijd handmatig).

Wat ik doe:

- windowsknop (ik heb classicshell, dus het menu is er nog)
- "Windows 7 bestandsherstel" intypen en aanklikken

Dan krijg ik een venster in configuratiescherm dat "windows 7 bestandsherstel" heet (wat ook moet).
Echter is dit het enige wat ik zie:

1.png

Ik heb ernaast dus 'help' geopend, om te zien wat ik moet doen (ik weet dat uit m'n hoofd, maar er staat tik op "Back-up instellen". Het probleem is: Het enige wat ik zie is links configuratiescherm, en "back-up van uw bestanden maken of terugzetten".

Wat nu? Twee maanden geleden kon het gewoon nog. Ik heb niet zitten knoeien met eventuele registerbestanden en m'n PC is virusvrij.

Omdat je alles wil backuppen kan je beter een image schrijven van de harde schijf. Handig is een imaging programma zoals true image, maar dat is een koop programma.
Maar terug naar je probleem: probeer je het backup naar hetzelfde schijf te schrijven of naar een tweede schijf?

Ik heb 3 schijven, 1 SSd en 2HDD's, waarvan 1 gebruikt wordt voor backup en verder niets.

De SSD en (gedeeltelijk) de ene HDD back ik up (past gewoon).
Het maakt niet uit of ik het op dezelfde schijf doe of niet, aangezien ik niet eens kan selecteren waar ik het wil opslaan (ik zie dat hele interface niet)...

Het probleem is dat ik nu gewoon niets zie bij de windows 7 bestandsherstel.

Laatst bewerkt:
Ik vrees dat je geen backups maakt. Ik gebruik het koop programma true image ervoor.

Ik wil nu dus dit probleem oplossen, dus zeggen dat ik een programma moet gaan kopen heeft geen zin, want het hoort gewoon te werken. Ik maak wel backups, en heb de vorige al verwijderd (zodat er ruimte is voor de volgende). Maar omdat ik nu geen backups meer kan maken (doordat er gewoon geen menu komt met 'maken' e.d) heb ik helemaal niets meer.

Ten eerste kan je ook nu nog een programma kopen, omdat het internet 24 uur per dag verkoopt. Je wil mijn advies niet volgen. Dat vindt ik ook goed. Slaap lekker.

Ik ga geen geld uitgeven aan iets wat normaal goed zou moeten werken zonder geld. Het is een ingebouwde functie in windows waar ik voor betaald heb en dan kom jij met 'advies' dat ik zou moeten opvolgen, en een programma kopen. Mijn vraag was of ik dit probleem kon oplossen zodat ik wél backups kan maken met windows, jij komt met een programma. Toch bedankt voor je hulp.

Kan iemand anders mij eventueel helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan