Backup met ghost 15 op Bluray of DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

spacemaster

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Hoi,

Heb Norton ghost 15 aangeschaft en zoek al een hele poos hoe men nu een backup van het besturingssyteem met alle programma's en instellingen kan maken op Blu-Ray of DVD. In het forum heb ik ook niks kunnen vinden.
In het programma zie ik alleen de mogelijkheid om van partitie naar partitie te kopieren.
Wie heeft de oplossing voor mij?

Mvg M. Bodelier

Bedankt mastermindzh voor de snelle reactie.
Dat is inderdaad heel duidelijk omschreven op die site.
Heb het meteen geprobeerd en heb het zo gedaan als beschreven. Echter, de kopie wordt gemaakt zonder de programma's af te sluiten of de computer te herstarten in DOS. Als tweede is het origineel op C 24,4Gb, en de backup is maar 15,1Gb.
Compressie had ik op aanbevolen instelling staan. Maarhet verschil lijkt me veels te veel.
Kan ghost 15 werkelijk het besturingssysteem met alle programma's die deels lopen of geopend zijn kopieren, en staat werkelijk alles op de kopie ivm die kleine grootte??? :confused:

dat kan ik helaas zo niet zeggen.

het is te doen dat zeker, maar of je dat voor 70 euro met northon ghost gedaan krijgt betwijfel ik toch ook.

heb je wel volledige backup gemaakt? en niet alleen van je bestanden en foto's?

Ja, een volledige backup. Fotos, videos en andere documenten heb ik altijd op een andere partitie staan. Dit om te voorkomen dat alles weg is als er zich problemen zouden voordoen op C:.
Zover ik kan zien in het image staat er alles op. Maar bijna 10Gb weiniger als het origineel?? Dat is wat me zorgen maakt.

zo gek is het niet hoor ;) je kan flink wat wegnemen.

ik weet ook niet over wat voor data het moet gaan (grote films of 1000000den kleine dingetjes)

je kan natuurlijk naast zo'n complete backup het ALLERbelangrijkste nog los op een cd/dvd/blu-ray zetten (doe ik altijd :P dan heb je 2x een backup)

Ik neem aan dat het OK is. Had ook geen foutmeldingen na het branden. Maar ik maak toch een backup op een nieuwe partitie voor het geval dat.
Voor nu ben ik in ieder geval weer verder geholpen. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan