backup na schijf crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

tayroke

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2011
hallo,

wanneer er een schijf defect raakt en deze vervangen dient te worden. wat is de beste manier om de back-up terug te plaatsen?
windows opnieuw installeren en daarop een system state overheen gooien?image van schijf is er niet.

groete,

tay

Hoi,

Wat voor soort backup heb je? Als je alleen een System Backup hebt, dan moet je eerst Windows installeren en dan de backup terugzetten.

nou op dit moment is er geen back-up.
dit ben ik namelijk aan het opzetten.
het gaat om server systemen wat geback-up moet worden.

wanneer er een harddisk crasht moet dit binnen no time up and running zijn.
een schone installatie + system state backup overheen? of wat is het beste om te doen:rolleyes:

In dat geval zul je ook altijd nog een backup moeten maken van je bestanden en programma's. De System Backup bevat niet de hele server, alleen het register en een aantal bestanden afhankelijk van de services die geinstalleerd zijn.

ja maar de backup wil ik het ware in 1 hebben. dus dat ik alles teglijk kan terug zetten of is dit niet aan te raden bij server systemen?
anders zal ik dus een systemstate apart maken, en de benodigede programma's etc..

Met Backup Exec is dit geen probleem, je hebt zelfs de mogelijkheid om een cd te maken waardoor je niet Windows hoeft te installeren, maar waar direct de backup van tape terug wordt gezet. Zorg er ook voor dat je een backup hebt of opgeschreven hebt hoe de configuratie van je eventuele raid controller is.

ah oke thnx.
ik gebruik overigens geen tapes maar online en op een lokale schijf. dit zal allemaal via symantec exec gaan gebeuren.
alleen moet ik nog kijken hoe ik de online back-up ga regelen. het moet natuurlijk niet zo zijn dat gebruikers last gaan krijgen van trage systeem wanneer de back-up bezig is.
back-up zal natuurlijk in de avond gestart worden maar als dit lang duurt dan kan dit problemen gaan opleveren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan