Backup op de Dropbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Je kunt online-backups maken met www.getdropbox.com. Het gemakkelijke is, dat je overal ter wereld je bestanden bij je hebt. Maar ik kan geen programma vinden, die backups ongecomprimeerd en in gelijk bestandsformaat naar de lokale map kopiëert. En niet alle computers hebben de mogelijkheid om een programma als WinRAR te installeren. In het DOS-tijdperk loste ik dat op met een batch-bestand, maar ik weet niet of iets dergelijks in Windows 7 bestaat.

Wat ik eigenlijk zoek: Een backupprogramma, die liefst gelijk lokaal al synchroniseert (en daarmee dus ook de online backup van Dropbox) en liefst in origineel bestandsformaat óf een backupprogramma die op gewenste tijdstippen een backup maakt in origineel bestandsformaat.

De oplossing is dus Dropbox. Je zet je standaard bestanden (bijvoorbeeld Word of Excel) standaard in de lokale map Dropbox en automatisch wordt je backup online bijgewerkt. Als je dat niet helemaal vertrouwt kun je altijd nog kiezen voor het kopiëren van de lokale map naar een ander medium. Maar tot nu toe bealt Dropbox mij uitstekend!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan