backup op sd kaartje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Hoi,

ik heb een backup gemaakt van mijn pc en dat op een sdcard 64GB gezet die wil ik terugzetten op mijn pc, maar dat lukt niet.

Waarom?

ik krijg deze foutmelding.... zie bijlage...Naamloos-1.jpg

Het kan misschien zijn dat de driveletter anders stond toen je de backup maakte als dat deze nu staat in Windows. Heb je dat al nagekeken? Mocht dit zo wezen is het een kwestie van de zelfde driveletter weer toewijzen, en daarna de backup proberen terug te zetten.

waar en hoe kan ik dat nakijken dan? van die driveletter?

@Thea dat kun je niet nakijken, dat moet je weten.:( Ik ga ervan uit dat je de Computer nu opnieuw geïnstalleerd hebt, en de backup wilt terugzetten?

@Thea, Wat je ook nog even kunt proberen is het volgende. Is niet alleen een probleem oplossing voor backups maken, maar helpt misschien ook voor backups terugzetten.: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/982736

Je kunt op de Website van Microsoft het msi bestand downloaden om dit vervolgens automatisch te laten uitvoeren, en te kijken of dit het probleem oplost.

Veel succes.:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
@ rappiepappie,

ja dat klopt, ik heb die backup dus op dat sdcardje gezet en dacht dat het dan goed was....:o

ik ga dat laatste even proberen...

Met de W7 installatie of systeemherstelschijf opstarten, vanuit de repair de backup opzoeken en gebruiken.

Zijn betere gratis progjes om een image te maken, overigens.

Probleem kan ook nog in de usb ondersteuning zitten. Windows 7 herkent bij het booten vanaf installatiemedium GEEN usb 3 poorten (die worden pas 'gezien' ná de installatie van 7) mits van toepassing bij jou?
Als jij dus de cardreader op een usb 3 poort hebt aangesloten en daarvan middels een installatiemedium tracht te starten, dan gaat dat dus niet werken. Dat werkt pas wanneer je vanaf een usb 2.0 poort het installatiemedium start, dán pas wordt de cardreader herkend.

Ik ben het overigens oneens met de stelling van LP dat er betere progjes zijn voor een backup. Wndows (image) backup werkt simpel, uitstekend en is 100% betrouwbaar.

Laatst bewerkt:
Zijn betere gratis progjes om een image te maken, overigens.
Ben ik het volledig mee eens!

@Thea41
Ik denk trouwens dat je probleem de Fat32 indeling van je sd-kaart is, je maakt een BU van een NTFS indeling naar een Fat32 indeling. Dat werkt meestal niet omdat FAT32 een beperkte clustergrootte heeft.
De maximum bestandsgrootte in een FAT32-partitie is 4 GB.
Uitleg.
Mijn tip is, converteer je sd kaart naar NTFS indeling.
Handleiding met screenshots voor converteren van Fat naar NTFS.

Laatst bewerkt:
Je maakt mij nieuwsgierig:
ik heb sinds 1985 na de MSX2 van Philips, pc's gehad en ik heb nog nooit anders dan met Windows backup mijn systemen hersteld (indien dat nodig was). Wat doet Windows systeem backup niet goed / slechter dan externe software?

Laten we niet steggelen over een woordkeuze. Het startbericht van topicstarter heeft het over een backup van zijn pc. Of we dat nu een mirror of een complete pcbackup noemen is mij om het even. Vraag blijft waarom jullie menen dat Microsoft dat niet goed voor elkaar heeft, of beter gezegd, waarom jullie vinden dat software van derden dit beter doet, dan met de buildin MS software.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan