backup OS ed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bassos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Berichten
357
Hoi,

op het moment draait mijn systeem lekker en alle benodigde programma's die ik gebruik staan erop (dit op partitie c: ). Daarnaast heb ik nog een partitie d: met al mijn data, deze backup ik dan ook regelmatig op een externe HD.

Alleen nu lijkt het me ook nodig om mijn andere partitie c: te backuppen. Zodat wanneer mijn systeem niet meer naar behoren draait of het gewoon helemaal niet meer doet ik het terug kan zetten.

Dus eigelijk wil ik een programma dat:

- een backup maakt op cd/dvd (waarschijnlijk meerdere)
- wanneer ik deze cd/dvd in mijn romspeler doe het systeem opstart vanaf de cd/dvd (mits het in de bios goed is ingesteld natuurlijk)
- en dan mijn systeem (OS + alle programma's + drivers en instellingen ed.) terug zet naar de backup.

Is dit mogelijk en zoja met welk programma??
 
Na de eerste alinea gelezen te hebben lijkt het precies wat ik bedoel. Ik zal als ik tijd heb er eens verder induiken.

Verdere tips zijn nog steeds welkom hoor...
 
Na wat verder gelezen te hebben gaat het toch niet helemaal lukken.

1 Ik heb geen diskettestation in mijn laptop (misschien zou het ook op cd kunnen)
2 De beide partities zijn NTFS en niet FAT32

Iemand een andere oplossing??
 
Nee dit is niet het soort programma dat ik bedoel. Dit is meer een programma voor het backuppen van DATA gegevens. Maar ik heb nu juist een programma nodig dat een image van mijn OS en Programma's en Instellingen ed maakt. Het liefst op DVD. Die kan opstarten van DVD om alles terug te zetten.
 
Hallo !

ntfs-partitie's is geen enkel probleem ! Even goed lezen hoe je dat moet instellen !

De floppy wordt gebruikt om, als je PC niet meer opstart, toch bij je back-ups te kunnen komen.

Ik zal es voor je uitzoeken of dit ook vanaf een USB-stick kan.

Greetz,

Harry.
 
Karen's duplicator zet het ook op DVD, alleen niet als image, ga dan meer denken aan Ghost, of een hele goede is deze, maar die zijn niet gratis.
 
Is inderdaad mogelijk met bepaalde programma's zoals symantec ghost 7 (werkt op basis van DOS). Alleen moet je zien dat je andere partitie dan in FAT32 geformateerd staat. Dit kan je gemakkelijk doen via windows mocht deze geformateerd zijn in NTFS. Neem eerst een back-up van de gegevens die op deze partitie staan, want je bent de gegevens kwijt bij omvorming naar FAT32.
Je kan via symantec ghost 7 zowel de ganse disk als partitie overzetten naar CD. Voordeel: Op die manier kan je de cd automatisch laten booten en al je gegevens terugzetten.
Greetz
 
Weet niet waarom je dit topic omhoog schopt, want Ghost 7 is toch wel een beetje gedateerd, er zijn genoeg progjes die een image kunnen maken van een NTFS partitie, om deze nu om te zetten, naar een FAT32, lijkt mij het paard achter de wagen spannen, dit vind het nergens op slaan.:confused:
 
Inderdaad..al gedateerd...maar niettegenstaande een goed en een eenvoudig programma.
:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan