Backup oude schijf naar nieuwe zonder problemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijmen_4real

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Berichten
338
Hoi !

Ik wil van een oudere IDE schijf een backup maken van bepaalde mappen naar een nieuwe schijf. Beide schijven werken prima, dus dat moet geen probleem opleveren. Op de oude schijf staat nog Windows XP, op de nieuwe Windows 7. De oude zit nog in een oude kast (met andere onderdelen), maar ik wil hier alleen de data vanaf hebben.

Is het nu echt zo simpel als ik denk: de schijf op mijn nu nieuwe computer aansluiten en backup maken? Krijg ik zonder problemen toegang tot deze schijf? Ik ben erg bang om foto's (.etc.) kwijt te raken, maar weet niet of deze angst gegrond is....?

Groet,

Tijmen
 
Laatst bewerkt:
Hangt er een beetje vanaf wat voor een bestanden je wilt bewaren.

As het op een 1 of 2 of 3 dvdtjes gezet kan worden dan doe je dat toch met NERO als DATA branden.

Maar je kunt de schijf natuurlijk ook gewoon als SLAVE zetten in je nieuwe pc en dan de zelfde data overzetten naar je nieuwe schijf.Of backup maken.

Nog mooier zou het zijn als je een externe schijf zou hebben, of je koopt voor 20 euro een externe behuizing van Eminent (kan zowel SATA als IDE in gezet worden) en zet daar de oude schijf in als je die toch niet meer gebruikt, als je alles hebt overgezet formatteer je de oude schijf (NTFS) en gebruikt hem als opslag voor al je bestanden.

Bijna alles is mogelijk qua opties of vergis ik me.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan