Backup programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Luitjes,

Eigenlijk nooit gedaan maar ik wil nu van tijd tot tijd een goede Backup maken van mijn systeem.
Met welk programma gaat dat het makkelijkst en snelst,het liefst Freeware maar ook betaald is welkom. Hoe werken die programma's en waar maken ze precies een Backup van? Zo wil ik bijvoorbeeld ook een Backup van mijn register hebben maar ook mijn bestanden en instellingen zijn mij dierbaar. Ik heb mij hier eigenlijk nooit in verdiept (ja stom) en wil dat nu wel gaan doen.

Ik hoor graag van jullie,
Raymond
 
Windows Vista (OEM) 160 euries of zo............? (paar muisklikken en de backup start)
Ik heb de Ultimate versie draaien en in 40 minuten wordt een complete backup van mijn systeem gemaakt.
In de helft van de tijd daarna nog een backup van mijn bestanden (eveneens met de buildin backup tool van Vista)

De 1st genoemde optie biedt geen mogelijkheid tot een enkel bestandsherstel maar wel een complete terugzetactie na een complete systemfailure of hdd crash (defect), de 2e is handig om losse bestanden terug te zetten.
Heb Vista nu sinds september en maak iedere maand de voornoemde 2 backups, nooit meer gehannes bij problemen.
 
Laatst bewerkt:
nero 8 backit-up
 
maar heeft ie wel op zijn computer staan.
en de meesten weten niet dat dit daar inzit :eek:
 
Wist wel dat Nero dat kan, maar niet dat Raymond het heeft:(
 
Jij weet meer dan ik Puppie..ik heb Nero 7...:p

Iedereen bedank ik ga eens even kijken.
Ik heb Home Premium van Vista, zit daar ook een Backup programma in gebakken?
 
Op 7 staat het ook Puppie zag ik en op mijn versie van Vista ook. Ik ga me er in verdiepen. Een ieder bedankt voor het op weg helpen.
 
Laatst bewerkt:
Luitjes,

Eigenlijk nooit gedaan maar ik wil nu van tijd tot tijd een goede Backup maken van mijn systeem.
Met welk programma gaat dat het makkelijkst en snelst,het liefst Freeware maar ook betaald is welkom. Hoe werken die programma's en waar maken ze precies een Backup van? Zo wil ik bijvoorbeeld ook een Backup van mijn register hebben maar ook mijn bestanden en instellingen zijn mij dierbaar. Ik heb mij hier eigenlijk nooit in verdiept (ja stom) en wil dat nu wel gaan doen.

Ik hoor graag van jullie,
Raymond

Ik breek nog maar weer eens een lans voor DriveImageXML waarmee je een image
kunt maken en dat gaat verder dan een backup.

http://www.runtime.org/dixml.htm

is freeware, image terugzetten, file terugzetten, image naar een andere schijf/computer.

Werkt goed met BartPE BootCDRom, geeft een eigen Windows als Windows op de
pc niet meer opstart.
Werkt met XP of met Vista ook weet niet.
 
Oké.
Waar ik dan even benieuwd naar ben is het feit of je ook de complete shadowkopie van je schijf kunt maken, m.a.w. als je een compleet nieuwe schijf zou plaatsen, of je dan door het terugzetten van die kopie met een half uur weer daar bent wat je in maanden / jaren had opgebouwd, dan wel
dat die backupfunctie die jouw versie bevat, "slechts" de mogelijkheid tot bestandsbackup heeft en niet de shadow / ghost mogelijkheid.

Ik hoop voor je dat je beide functies hebt, want dan heeft Microsoft haar beleid fors aangepast (zie de link die ik plaatste en waarin de functionaliteiten per versie worden weergegeven, soort van cadeutje of zo.... ;) )
 
of mogelijk nog simpeler: kijk eens naar de bijlage, heb jij ook zo'n openingsscherm of ziet het er bij jou anders uit?
-waarbij het dan met name om die onderste optie (blauwe monitor) gaat: complete backup-
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    68 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Zo te zien niet inderdaad, ik heb deze!
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig, ben ik ook weer een beetje gerustgesteld ( ;) ), anders blijft er helemaal niets meer over van het toch redelijke prijsverschil tussen Ultimate en enkele anderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan