Backup / Restore database

Status
Niet open voor verdere reacties.

benne

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2006
hoe kan je een backupfile plaatsen op het netwerk,
in de wizard is alleen de mogelijkheid op de server (computer) de file te plaatsen
b.v. \\server2\backup\
op de server 1 wil ik een backup maken om op de andere server 2 te restoren, zodat ik op server 2 een copy heb

Of kan iemand mij een nog simpele oplossing geven, is ook ok
ik wil nameleijk van de ene server naar een andere server een database om de tien minuten een database over brengen, in principe alleen de data.

Sync?

Als je DTS gebruikt gaat dat sneller dan om de tien minuten een backup maken. Voordeel is dat het minder resources nodig heeft en minder locking.
Daarbij kan je met DTS veel genuanceerder tabellen synchroniseren.

Bedankt, ik heb me een beetje verdiept daarin, alleen het genuanceerde, dus specifieke tabellen aangeven heb ik nog niet gevonden.
Ik ben een VB6 programmeur en gebruik Sql server als database
Het is een kassa systeem met 6 terminals, er staat in een ander gebouw een backup syteem De tabel "verkoop" wil ik om de 10 minuten op het ander systeem zetten, maar andere tabellen zou wekelijks al voldoende zijn
Of heb je ideeen, voor een boek ?

Toch bedankt voor het antwoord

Ik zal thuis eens een pakketje maken. Welke SQL Server versie gebruik je?

sql 2000 sp 2

Ik heb het een en ander geprobeert met DTC
Met de instellingen 1 tabel en om de 5 minuten schedule

Als ik de transaction eenmalig uitvoer gaat het prima, er gebeurt wat ik bedoel,
Maar als ik dit( het is automatisch geplaatst in jobs in de agent) uit laat voeren schedule every day every 5 min
gaat het direct fout, hubs een rood kruis voor de job
Ook kan ik job handmatig uit laten voeren maar dat gaat ook niet goed

Laatst bewerkt:
Wat voor foutmelding krijg je als je dubbelklikt op die regel?

dubbel klikken op de regel , dan verkrijg je de eigenschappen.
maar als ik de log bekijkt meld deze,