Backup / Restore database

Status
Niet open voor verdere reacties.

benne

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2006
hoe kan je een backupfile plaatsen op het netwerk,
in de wizard is alleen de mogelijkheid op de server (computer) de file te plaatsen
b.v. \\server2\backup\
op de server 1 wil ik een backup maken om op de andere server 2 te restoren, zodat ik op server 2 een copy heb

Of kan iemand mij een nog simpele oplossing geven, is ook ok
ik wil nameleijk van de ene server naar een andere server een database om de tien minuten een database over brengen, in principe alleen de data.

Sync?

Als je DTS gebruikt gaat dat sneller dan om de tien minuten een backup maken. Voordeel is dat het minder resources nodig heeft en minder locking.
Daarbij kan je met DTS veel genuanceerder tabellen synchroniseren.

Bedankt, ik heb me een beetje verdiept daarin, alleen het genuanceerde, dus specifieke tabellen aangeven heb ik nog niet gevonden.
Ik ben een VB6 programmeur en gebruik Sql server als database
Het is een kassa systeem met 6 terminals, er staat in een ander gebouw een backup syteem De tabel "verkoop" wil ik om de 10 minuten op het ander systeem zetten, maar andere tabellen zou wekelijks al voldoende zijn
Of heb je ideeen, voor een boek ?

Toch bedankt voor het antwoord

Ik zal thuis eens een pakketje maken. Welke SQL Server versie gebruik je?

sql 2000 sp 2

Ik heb het een en ander geprobeert met DTC
Met de instellingen 1 tabel en om de 5 minuten schedule

Als ik de transaction eenmalig uitvoer gaat het prima, er gebeurt wat ik bedoel,
Maar als ik dit( het is automatisch geplaatst in jobs in de agent) uit laat voeren schedule every day every 5 min
gaat het direct fout, hubs een rood kruis voor de job
Ook kan ik job handmatig uit laten voeren maar dat gaat ook niet goed

Laatst bewerkt:
Wat voor foutmelding krijg je als je dubbelklikt op die regel?

dubbel klikken op de regel , dan verkrijg je de eigenschappen.
maar als ik de log bekijkt meld deze,
The job failed. The Job was invoked by User ADLAPTOP\ad. The last step to run was step 1 (New Package).
zeg ook niet veel
Het vreemde is als ik kies voor direct uitvoeren (Run immediateley) werkt de package perfect.
dus daar kan het niet aan liggen
Het tweede wat ik geprobeert heb, de package op te slaan in vb6 script.
dit gaat prima, execute file van gemaakt, aanklikken en ja hoor het werkt.
Als ik deze file zou kunnen starten in de job agent om de 5 mimuten zou het ook prima zijn .
Heb je ervaring om in SQL server agent een execute file te starten, of ik nu via Rome of Keulen bij m'n bestemming komt.
Als je me e-mail adres wil hebben om een directer kontact zeg het even
Alvast bedankt

Als je de package direct runt, run je die met de rechten die jij op die PC hebt. Als je hem als een job start dan wordt hij gerund met de rechten van de user SQL Agent. Dus de rechten die de SQL Agent heeft. Wellicht heeft die minder rechten en dat het daarom fout gaat.
Als je het package in een VB executable zet kan je ook nog het dos: AT commando gebruiken. Ik weet alleen nioet met welke rechten dat gebeurt.

Succes!

bedankt zag ik inderdaad over het hoofd, ik zal de logins even bekijken en aanpassen
Fijn dat je me geholpen heb, even wat heen en weer gepraat lost soms een hoop op.

bedankt , Ben van en Bogaard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan