Backup software voor microsoft virtuel machine windows server 2008

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud smoorenbur

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2008
Ik heb 2 windows 2008 servers ( geen r2) draaien met op ieder 2 virtuele servers (exchange, ad, file en print, en ghost server) en wil nu over gaan naar live backup ipv het uitschakelen van de virtuele servers en dan backuppen.
Nu ben ik gaan stoeien met acronis diverse versie`s maar om een of andere duistere reden willen die niet werken, dus ben ik op zoek naar andere software om uit te proberen.
Zo kom ik backupchain tegen die doen zich voor als ideaal backup programma maar voor dat ik me er in ga storten is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee of een tip andere goed werkende software zou ook welkom zijn.
vast mijn dank
Ruud:confused:

Je zou kunnen gaan testen met Backup Exec 2012 Small Business Edition
Via Try it free kun je een 60 dagen versie aanvragen.
Zou prima werken als de fysieke W2008 servers ook (netwerktechnisch) kan communiceren met je virtuele servers (bijv. in hetzelfde ip-netwerk zitten etc.)
Dan dus de fysieke servers als backup-server en op de virtuele servers de Backup Exec Agent installeren.
Gebruik/test vooral de disaster recovery optie uit, zodat je (als het mis gaat met een virtuele server) je de Backup recovery DVD (ISO) kunt laden en vandaaruit via het netwerk een hele backup terug kunt zetten.

Tijs.

Hoi Thijs

Dank voor de tip ik ga het in ieder geval uitproberen inmijn geval zitten de fysieke servers niet in het zelfde netwerk als de virtueele
( beveiligingskeuze) het vreemde is dat acronis ook zou moeten werken maar dat is niet het geval.

groetjes Ruud

Dan wordt het een stuk lastiger: Op welk medium wil je dan de backup gaan maken? Dat medium moet (idealiter) namelijk wel 'buiten' de virtuele omgeving (ook) beschikbaar zijn, voor het geval de virtuele machine(-bestanden) corrupt raken.
Vandaar mijn suggestie m.b.t. het inrichten van (1 van) de fysieke servers als backup server, maar dan moeten de virtuele servers wel met de fysieke kunnen communiceren.
Of Backup Exec ook .VHD of .VMDK bestanden kan backuppen terwijl de virtuele machines die daar gebruik van maken gewoon doorlopen weet ik niet zeker.

Stel dat Backup Exec daar niets mee kan, dan blijft over (met jouw setup) is programmatuur die 'snapshots' kan maken van draaiende virtuele machines. Ik ken zelf (zo snel) geen software die dat kan [in Vmware ESX virtuele omgevingen ken ik wel zoiets: vRanger]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank Tera maar het klopt we backuppen op een NAS alleen moeten we nu de microsoft hyper V de machine`s down brengen en dan backuppen maar er is software die het life kan backuppen acronis symantec en nog een paar amerikaanse minder bekende software prg. alleen hebben we daar geen ervaring mee en acronis krijgen we niet aan de praat heeft blijkbaar 2008 server r2 nodig.
Daarom staat mijn vraag uit naar iemand die ervaring heb met andere software.

grt Ruud

Dan wordt het een stuk lastiger: Op welk medium wil je dan de backup gaan maken? Dat medium moet (idealiter) namelijk wel 'buiten' de virtuele omgeving (ook) beschikbaar zijn, voor het geval de virtuele machine(-bestanden) corrupt raken.
Vandaar mijn suggestie m.b.t. het inrichten van (1 van) de fysieke servers als backup server, maar dan moeten de virtuele servers wel met de fysieke kunnen communiceren.
Of Backup Exec ook .VHD of .VMDK bestanden kan backuppen terwijl de virtuele machines die daar gebruik van maken gewoon doorlopen weet ik niet zeker.

Stel dat Backup Exec daar niets mee kan, dan blijft over (met jouw setup) is programmatuur die 'snapshots' kan maken van draaiende virtuele machines. Ik ken zelf (zo snel) geen software die dat kan [in Vmware ESX virtuele omgevingen ken ik wel zoiets: vRanger]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan