Backup software zoals Ghost, alleen bestand dan ook openen als archief!(7zip, winrar)

• Onderwerp starter Onderwerp starter getee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

getee

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2007
Hallo,

Ik ben al een poosje op zoek naar een backup programma zoals ghost of acronis.
Ghost en Acronis volstaan niet, vanwege het feit dat je wel een perfecte backup kunt maken, maar deze later niet kunt openen met 7zip of winrar. Ik ben dus op zoek naar een backup programma dat:

- een backup maakt die je later kunt openen met 7zip (of winrar)
- een backup van mijn hele harde schijf maakt
- het liefst een directe backup kan maken naar mijn NAS(via netwerk), maar is geen must

Ik hoor graag van jullie! Ik hoop ook dat het zo duidelijk is :)

M.b.t. Ghost: Ghost-images zijn wel degelijk te openen, maar niet in Winrar of 7-zip. Met de recovery-cd, met Ghost Explorer (indien oudere versies; Ghost explorer hoeft NIET geïnstalleerd te worden) etc.

Ik ken zelf geen enkel backup-programma dat backup-images maakt die met Winrar of 7-zip te openen zijn.

Tijs.

M.b.t. Ghost: Ghost-images zijn wel degelijk te openen, maar niet in Winrar of 7-zip. Met de recovery-cd, met Ghost Explorer (indien oudere versies; Ghost explorer hoeft NIET geïnstalleerd te worden) etc.

Ik ken zelf geen enkel backup-programma dat backup-images maakt die met Winrar of 7-zip te openen zijn.

Tijs.

Hoi Tijs, dankjewel voor je reactie. Ik wist niet dat er een Ghost Explorer bestond. Dat is sowieso al een stuk beter!

Kent iemand anders wel zo'n programma?

Nu weet ik niet wat je doel precies is maar met ImageX kun je images maken en terugzetten die ook te mounten zijn in een Windows 7 omgeving voor eventuele bewerking

Nu weet ik niet wat je doel precies is maar met ImageX kun je images maken en terugzetten die ook te mounten zijn in een Windows 7 omgeving voor eventuele bewerking

Ik ben bang dat als ik mijn pc opnieuw installeer, dat ik bestanden vergeet te backuppen.
Ziet er veelbelovend uit. Ik ga het gelijk proberen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan