backup terug plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Berichten
2.120
Hallo,

Ik heb op mijn pc winXP op een harde schijf (C) geinstaleerd van 8 gig.
Nu wil win.xp eigenlijk op een grotere schijf plaatsen.
Nu heb ik met nero 7 een backup gemaakt van mijn kleine c-schijf.
Deze wil ik nu terug zetten op mijn d-schijf (160 gig)

Kan ik dit zo maar doen of krijg ik dan problemen met de al geinstaleerde programma's?
En als ik dan de backup geplaatst heb op mijn grotere d schijf kan ik dan ongestrafd mijn kleine c-schijf formateren of er uithalen?

In principe staan er dan twee besturingen op mijn pc, hoe vertel ik mijn pc dat hij van mijn grotere d-schijf moet opstarten en niet van mijn kleiner c-schijf?

Alvast bedankt
 
Eerst en vooral moet je je D:-schijf bootable maken (aktief zetten). Ten tweede moet je op de D:-schijf een primaire partitie hebben van voldoende grootte. (minimum je 8 gig, kan je achteraf met een programa als Partiton Magic of Gpatrted vergroten). Dan kan je je image terguzetten. Vervolgens plaats je je D:-schijf (ik veronderstel dat dit een fysieke afzonderlike schijf is) als primaire, en verander je eventueel de drive-letter naar C: (noodzakelijk). Je haalt je mini-C: uit de PC en start op. Als de botsector in orde is, zou het spul moeten opstarten. Als dit lukt, kan je je partitie vergroten en die kleine C: voor iets anders gebruiken. Let wel, werkt enekl op voorwaarde die 2° schijf een interne schijf is, Win start niet op vanaf een USB-schijf.

Jan
 
Eerst en vooral moet je je D:-schijf bootable maken (aktief zetten). Ten tweede moet je op de D:-schijf een primaire partitie hebben van voldoende grootte. (minimum je 8 gig, kan je achteraf met een programa als Partiton Magic of Gpatrted vergroten). Dan kan je je image terguzetten. Vervolgens plaats je je D:-schijf (ik veronderstel dat dit een fysieke afzonderlike schijf is) als primaire, en verander je eventueel de drive-letter naar C: (noodzakelijk). Je haalt je mini-C: uit de PC en start op. Als de botsector in orde is, zou het spul moeten opstarten. Als dit lukt, kan je je partitie vergroten en die kleine C: voor iets anders gebruiken. Let wel, werkt enekl op voorwaarde die 2° schijf een interne schijf is, Win start niet op vanaf een USB-schijf.

Jan

Hoi,

De schijf waarop ik de backup wil terug plaatsen is 160 gig groot en door vieren gedeeld.
Nu wil ik de backup terug zetten op D maar de pc zegt dat dat niet kan omdat dit niet kan op een partitie
weet jij raad?
 
Heb je een backup gemaakt van je C:partitie of van je volldiege schijf? Als je een BU gemaakt hebt van de volledige scjif kan je deze inderddad niet terugzetten naar een partitie, je moet een BU maken van de partitie.

Jan
 
Heb je een backup gemaakt van je C:partitie of van je volldiege schijf? Als je een BU gemaakt hebt van de volledige scjif kan je deze inderddad niet terugzetten naar een partitie, je moet een BU maken van de partitie.

Jan

Nee, ik heb eeb backup gemaakt van mijn kleine harde schijf. Die backup wil ik zetten op mijn grote harde schijf die in vieren is gemaakt.
In mijn pc zitten dus 2 harde schijven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan