backup terug plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjima

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Berichten
858
Hallo
kan iemand mij vertellen hoe en of ik een backup van mijn C schijf terug kan zetten op een andere schijf ( D schijf) zodat ik bij die programma's kan . en ze dan een voor een weer op mijn nieuwe schijf kan zetten .
ik werk met Windows 7 en de backup heb ik gemaakt met AOMEI backupper.
mijn C schijf heb ik opnieuw geïnstalleerd met windows 7

ben benieuwd of ik nog wat heb aan die backup .

tjima
 
Het kan voorkomen dat je een bestand hebt gewist en weer terug wilt zetten vanaf een backup. De hele image terugzetten is niet nodig. Backupper kan een image "virtueel mounten". Daardoor kan de image via bv. de Verkenner worden benaderd, zodat één of meerdere bestanden kunnen worden teruggezet.
( http://freewaretoolsandtricks.blogspot.nl/2014/04/aomei-backupper-bedieningsvriendelijke.html )

Installeer het opnieuw. Je hoeft dan niet de hele backup terug te zetten, maar je kan de gewenste bestanden selecteren.
 
Ik denk dat je niets meer hebt aan die back-up (behalve dan voor je data).
Bij elke installatie worden er immers een aantal (soms veel) entries in je registry gedaan. Die zul je nooit perfect terug kunnen vinden. Ik denk dat je alle programma's apart opnieuw zult moeten installeren.
Als het een echte back-up is kun je die natuurlijk gewoon met de verkenner naar je HD kopieren. Of bedoel je iets anders en heb je met AOMEI een systeem-image gemaakt?
 
Cruciaal is de vraag of het over je data (muziek, tekst enz.) hebt of over je systeemsoftware. Het is een apart formaat dat je waarschijnlijk alleen met de juiste software kunt openen. Als het vergelijkbaar is met Norton images kun je er in geval van een systeemback-up niet veel mee. Norton althans zet de te selecteren folders terug op de plaats waar het vandaan komt. AOMEI backupper zal wel het zelfde doen, want dat is het meest logische.
Los van dat alles, want het is niet meer dan een academische vraag, je kunt toch je programma's niet terugzetten, anders dan gewoon opnieuw te installeren. Dat is in feite ook de bedoeling van een schone installatie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan