backup tool

Status
Niet open voor verdere reacties.

add17544

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
beste helpmij'ers
ik ben op zoek naar een progje dat toelaat mijn gegevens te "backup-en" maar wel zo dat de bestanden in hun origineel formaat blijven bestaan als ze worden weggeschreven op een cdrw. Dus een doc bestand moet een doc blijven, een ppt moet een ppt bestand blijven enz.

De bedoeling is namelijk om na een crash met de cdrw met de reservebestanden, op om het even welke pc verder te kunnen werken zonder dat de ty***che restore tool van het backup-prog moet geactiveerd worden op de andere machine.

Waarschijnlijk begrijp ik je vraag verkeerd, want wat ik ervan begrijp kan wat jij wilt met NERO.

Groetjes,

Pieter

Ik heb idd Nero. Maar laat deze de faciliteiten toe van een gewone backup (incrementeel,...) zonder compressie? En kan ik dan nadat ik mijn cdrw heb geschreven mijn bestanden gewoon lezen van een andere pc zonder dat nero is geïnstalleerd?

Je kunt de bestanden zoals ze zijn op een CD schrijven en ze op elke computer uitlezen.
Je kiest in de wizard voor Data CD en je kunt elk gewenst bestand naar de image (linkervenster) slepen.
Kijk alleen uit met bestanden die op dat moment door Windows in gebruik zijn.

Groetjes,

Pieter

Ik stel vast dat je eigenlijk gewoon een data CDRW brandt. Dat is niet wat ik zoek.

Ik zoek de mogelijkheid van een echte backup tool (scheduling, differential, incremental,...) alleen wens ik mijn bestanden te backupen in hun origineel formaat, op een voorheen vastgesteld en periodiek wederkerend ogenblik, zonder compressie, en zonder dat ik zelf alle acties dien te plegen, want bij nero moet je al de acties zelf doen.

Moest dit niet bestaan geef me dan wat advies over door jullie gekende backup proggies. Mijn data zijn een paar giga aan .doc, .ppt, .xls, ... die ik absoluut niet wil kwijt spelen, en die ik regelmatig bijwerk.

Ikzelf gebruik daar WinBackup voor, maar die compresses de data wel en het moet ook op de "lezende computer" staan. Ik zelf vanavond eens kijken of je die compressie ook uit kunt zetten, zodat een andere computer er iets mee kan. Er zitten in ieder geval wel mogelijkheden op om op vastgestelde tijdstippen backups te maken.
In NERO kun je trouwens wel opslaan welke bestanden er in een bepaald image zitten.

WinBackup

Groetjes,

Pieter

Nee, dat programma ken ik niet.

Ik heb wel een link voor de handleiding van WinBackup: http://www.lidownloads.com/manuals/winbackupmanual.pdf en een vergelijking van wat de meest gebruikte Backup progjes kunnen en kosten: http://www.liutilities.com/products/winbackup/whitepapers/paper3/

Ik kan geen mogelijkheid vinden om de bestanden niet te compressen. Zoals je in de bovenstaande vergelijking kunt zien maken alle programma´s die de mogelijkheid bieden om naar CD´s te branden ook gebruik van compression.

Maar aan de beschrijving van het programma, dat jij gevonden hebt, te zien kun je daarbij wel de mate van compression instellen.

Groetjes,

Pieter

Ik ga backup4all proberen.
Nog iets het is echt freeware, ik houd je op de hoogte.

Ik heb WinBackup gekregen, dus over de prijs zul je mij niet horen klagen en zolang je niet probeert om een backup van een actieve partitie te maken, werkt het prima. Doe je dat wel dan krijg je heel vaak Out of Memory errors.
Ik hoor wel van je hoe het bevalt.

Groetjes,

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan