Backup van Externe Harddisk Maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marijn92

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2008
Hallo,

Ik ga vrijdag op vakantie en omdat de harddisk mee moet een backup maken van alle files.
je weet maar nooit op vakantie, je hdd kan gestolen worden of crashen.
Nu zoek ik een backup programma die een image bestand aanmaakt met daarin alle files van mijn harrdisk. Als ik dan thuis kom en mijn harrdisk was gecrashd wil ik die natuurlijk terug kunnen backuppen. Ook zoek ik een goede backup die ook er voor zorgt dat als bijv. je hdd word gestolen dat je de gebackuppte files ergens anders weer kan terugzetten.

Dus kort op een rijtje ;
-backups maken van externe hdd
-backups kunnen terug zetten op externe hdd
-backups terug zetten op een andere externe hdd als bijv je externe hdd is gestolen.

P.S ; ik heb 180 GB gebruikt van mijn externe hdd, en alsik een backup zou maken moet deze kleiner zijn dan 100GB als dat kan.

Iemand een goed programma ?

Groeten Marijn

Los van het feit dat ik echt geen snars van je vraag begrijp :

wil je nu een backup van de harde schijf van je pc of wil je een backup van de bestanden die op een externe hdd staan?

Het antwoord op de vraag welk programma dat (kosteloos) kan doen luidt o.a. : Vista Ultimate of Business.

Los van het feit dat ik echt geen snars van je vraag begrijp :

wil je nu een backup van de harde schijf van je pc of wil je een backup van de bestanden die op een externe hdd staan?

Het antwoord op de vraag welk programma dat (kosteloos) kan doen luidt o.a. : Vista Ultimate of Business.

Leuk met XP , maar ik wil een backup maken van alle files op me EXTERNE HARDDISK !

Alvast bedankt, installeer nu ghost 14

Ik snap 'm nog steeds niet:

bedoel je nu van je vaste hdd NAAR externe hdd of bedoel je VAN externe hdd naar ...??

Ik bedoel, ik wil van een Externe HDD naar me vaste HDD in me PC.
Als mijn EXTERNE HDD dan word gestolen of crashd heb ik de files nog op me vaste HDD in me PC als het goed is. En als me EXTERNE HDD nu kwijt raakt wil ik die backup wel terug kunnen zetten van mijn VASTE HDD in mijn PC, naar een NIEUWE EXTERNE HDD ;)

bedankt

Daar heb je toch geen software voor nodig ??? Da's toch doodsimpel een kwestie van klikken in de verkenner en slepen / kopieren ?

Daar heb je toch geen software voor nodig ??? Da's toch doodsimpel een kwestie van klikken in de verkenner en slepen / kopieren ?

ja dat weet ik ook wel, maa ik kan nog 100 GB op me pc kwijt, en ik heb 180 GB dat ik moet backuppen. Maar ik gebruik norton ghost wel.

180 gig naar 100 gig brengen met ghost zal niet lukken
bronbestanden zijn al mp3 kleiner gaat niet ,games weet ik niet

probeer gewoon eens
het gemakkelijkste is gelijk pasja al zei kopieeren naar andere schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan