Backup van Windows 7 starter met Norton Ghost 15.0 steeds met foutmelding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

spacemaster

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Ik heb een minilaptop met windows 7 starter. Heb alle programma's geinstalleerd en had de computer zoals ik hem hebben wil.
Daarna heb ik geprobeerd een backup/image te maken met ghost 15.0.
Met een externe DVD brander heb ik via USB een image proberen te maken met verificatie achteraf. Branden gaat in het begin schijnbaar goed, en ghost brandt me het origineel van 20,3Gb op een image van 4 DVD's. Maar toen de verificatie begon, heeft hij alle schijven weer terug gevraagd (volgorde 4,1,4,1,2,3) en bij de laatste schijf (3) is de computerplots van alleen uitgegaan.
Ik start hem weer op en zie in het logboek van ghost een error boodschap:
"Fout EC8F17B7: Kan geen herstelpunten maken voor de taak: Stationsbackup van OS_Install (C:\).
Fout E7D1001E: Het bestand kan niet worden gelezen.
Fout EBAB03F1: Data error (cyclic redundancy check).
Fout E7D1001E: Het bestand kan niet worden gelezen.
Details...:
Bron: Norton Ghost"

Ik neem dus aan dat een/meerdere schijven een lees/brandfout hebben of niet?

Vervolgens heb ik geprobeerd om de hele partitie te kopieren met ghost 15.0.
Gaat schijnbaar goed, alleen blijft de resttijd hangen bij 25 min. totdat de computer weer van alleen uitgaat. Ik start de computer weer op en krijg dan bij het opstarten de keus tussen 2 verschillende besturingssystemen:
1. (Originele) Windows 7 starter
2. (Backup) Windows vista/Windows server 2008
Hoe komt hij in godsnaam aan die naam windows vista/windows 2008 ???
Heb geprobeerd op te starten met nummer 2. Het duurt heeel erg lang voordat hij helemaal is opgestart, blijft ook een paar keer hangen, maar uiteindelijk lukt het toch om op te starten.
In logboek van ghost staat ook dat de kopie gelukt is.
Maar waarom is de computer weer uitgegaan na de backup, en waarom heet de backup geen windows 7 ???
Volgens Norton valt Windows 7 ook onder de systeemvereisten, maar val hier de starter-versie ook onder ???
Heb ghost 15.0 ook op mijn andere computer gebruikt om XP-SP2 te kopieren, en dat gaat zonder foutmeldingen en de computer blijft gewoon aan en krijg ik ook na het beeindigen van de backup de melding dat alles gelukt is.
Wat is er hier toch weer aan de hand? :confused:

Wilde eerst niks weten van het backup pogramma dat al bij windows 7 is ingebouwd. Maar omdat schijnbaar niemand een oplossing vindt op mijn probleem ga ik het toch maar eens proberen.
Alleen wilde ik de backup op een aparte partitie zetten van de harde schijf v/d laptop. Probleem nu weer is dat ik geen partities meer kan maken. Max. aantal van 4 is bereikt:
C: OS Install 40Gb
D: Data 180Gb
W: BIOS RVY 10Gb
*: System (verborgen) 110Mb
Ik vindt het een heel groot nadeel als de fabrikant al 4 partities maakt, waarvan bios en system voor mij nieuw is. System zit normaal op het C-volume en bios zit normaal opgeslagen in een chip in de computer nietwaar?
Maar system is maar 110mb.
Kan ik die niet ook niet ergens op C: opslaan?
Of is er nog een andere optie buiten het opslaan op een externe harde schijf?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan