Backup via Bestandsgeschiedenis slaat bestanden over

Status
Niet open voor verdere reacties.

barnhoorn

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Berichten
128
Al geruime tijd maak ik naar tevredenheid gebruik van Bestandsgeschiedenis om en backup van mijn gegevens te maken op een externe harde schijf. Voordeel vind ik dat ik de harde schijf regelmatig kan aansluiten en wijzigingen op mijn pc wordt gesynchroniseerd met de harde schijf (en verwijderde bestanden daar op blijven).

Ik ging er van uit dat deze backup een 1 op 1 kopie was voor noodgevallen tot ik opeens ontdekte dat er bestanden niet op de externe harde schijf stonden.

Ik heb tenslotte een hele nieuwe externe harde schijf gepakt en heb een hele nieuwe backup aangemaakt en ook daarin (een basis-backup dus) missen bestanden. Gewoon zomaar uit een bepaalde map een aantal bestanden niet meegenomen.

Heeft iemand een idee hoe dit kan en hoe dit binnen Bestandsgeschiedenis is op te lossen.

En anders: Wie weet een goed werkend alternatief? Want een backup waarop je niet kan vertrouwen heeft geen waarde!
 
Ja, goed, een antwoord heb je al gehad op dat andere forum. Je moet natuurlijk wel weten wat in een back-up opgenomen is. Goede alternatieven zijn Aomei back-up en EaseUS Todo backup. Probeer ze allebei maar eens en kijk dan of je 'in' de backup kunt kijken om zo individuele mappen en bestanden te herstellen. Zeer eenvoudige programma's. Maak altijd een bootmedium! En maak systeemkopieën en databack-up op meerdere externe HDD's. Plaats ze in een map bijvoorbeeld:
B_W10_Aomei Backups
B_W10_Todo Backups
B is de schijfletter van de bestemming!

Geef al je schijven een naam. Want in een herstelomgeving kunnen schijfletters wijzigen.

Wil je echt synchronisatie software dan is AllWay Sync (betaald) de beste. Maak doel gelijk aan bron. Echter deze is niet geschikt voor systeemkopieën (OS).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan