backup via XP lukt niet zonder a:diskette

Status
Niet open voor verdere reacties.

tvkijker

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2006
Onlangs heb ik een nieuwe Dell Dimension gekocht. In deze machine zit geen a: schijf meer . Ik gebruik namelijk USB sticks.
Nu alles lekker loopt op mijn machine wilde ik via systeemonderhoud van XP een complete backup maken. Deze backup lukt niet omdat XP perse een a: diskette lijkt te willen hebben. Is er een andere oplossing zonder een backup programma te kopen ?

Wat ik belangrijk vind id dat al mijn modom en ADSL instelling in elk geval een backup krijgen. Het heeft mij veel moeite gekosty om dit te installeren. Ook outlookexpress zou meegenomen moeten worden.

Wie helpt ? Alvast bedankt,

TVkijker

Voeg de backup functie toe in Windows XP home edition.
Op de Breekpuntsite vindt u een "Hoe doe ik het " artikel over het maken van een backup. Gebruikers van de Home Edition van Windows XP zullen zien dat de backupfunctie niet in de lijst voorkomt. Om toch deze functie te kunnen gebruiken dient u hem zelf te installeren, dit doet u als volgt:
1) plaats de Windows XP cd-rom in de cd-speler. Wanneer de cd automatisch opstart selecteert u "andere taken uitvoeren". In het venster dat nu verschijnt selecteert u "door deze cdrom bladeren". Start de cd niet automatisch op dan opent u de cd handmatig met uw rechtermuisknop en dan selecteren "openen".
2) u ziet een map met de naam "value add", open die
3) u ziet een map met de naam "msft", open die.
4) u ziet de map "NT backup", open die ook.
5) dubbelklik op het setup pictogram . De backupfunctie wordt geïnstalleerd.
Hieronder nog enkele opmerkingen van Microsoft met betrekking tot de backupfunctie in Windows XP Home Edition

bron: breekpunt.nl

reactie

Beste Jan,

Bedankt voor je reactie. Op de machine staat echter XP-office en de backup functie is aanwezig. Alleen aan het eind van de procedure meldt het programma" geen diskettestation aanwezig, backup is niet voltooid " o.i.d.

Kun jij mij nu nog verder helpen ?

Groeten,
Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan